Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Algemeen
De school heeft ongeveer 370 leerlingen.
De leerlingen zijn verdeeld over de groepen 1 tot en met 8. Voor deze indeling is de leeftijd het belangrijkste uitgangspunt.
De groepsgrootte ligt rond de 25 leerlingen. Wij hebben een inpandige voorschool van Impuls.Er werken ongeveer 35 teamleden, leerkrachten en onderwijsassistenten op school. De directeur en de plaatsvervangend directeur vormen samen de schoolleiding, waarbij de directeur eindverantwoordelijke is. Zij werken nauw samen met de intern begeleiders (leerlingenzorg, professionalisering leerkrachten en schoolontwikkeling) en de bouwcoördinatoren. Een aantal leerkrachten hebben naast lesgevende taken ook niet-lesgebonden taken waarvoor zij ambulante uren krijgen.
Behalve het onderwijspersoneel zijn er een administratief medewerker en een conciërge aan onze school verbonden.
Jaarlijks plaatsen wij een groot aantal stagiaires in onze groepen. Zij zijn afkomstig van het MBO (pedagogisch medewerker/onderwijsassistent) en van de Pabo (HvA) en de UPvA.
VVE methode PiramideWe werken in de groepen 1 en 2 met de VVE-methode Piramide. Het educatieve programma Piramide biedt uitdagende, aantrekkelijke activiteiten en spel aan, waardoor jonge kinderen (0-7 jaar) zich optimaal kunnen ontwikkelen. Alle te behalen kerndoelen zijn in activiteiten rond de thema's verwerkt. Piramide is opgebouwd volgens 4 vaste stappen: Oriënteren- Demonstreren- Verbreden- Verdiepen. In elke stap wordt elk thema telkens verder verkend en gaan we verder de verdieping in met de kleuters. Kleuters krijgen door spelenderwijs leren aandacht op alle ontwikkelgebieden:
- Persoonlijkheidsontwikkeling & sociaal emotionele ontwikkeling
- Motorische ontwikkeling
- Kunstzinnige ontwikkeling
- Taalontwikkeling
- Ontwikkeling van waarnemen, denken en rekenen
- Oriëntatie op ruimte, tijd, en wereldverkenning
- Digitale geletterdheid
De gymnastieklessen zijn 2 x 45 minuten per week. Het omkleden duurt ca. 15 minuten per keer, en is niet opgenomen in de onderwijstijd. Op dagen waarop gymnastiek op het rooster staat wordt korter buiten gespeeld.
Wij willen dat zoveel mogelijk kinderen in hun eigen buurt naar school kunnen. Indien mogelijk gaan kinderen, die een extra ondersteuningsbehoefte hebben, met extra begeleiding, toch (gedeeltelijk) naar de Bos en Lommerschool. Onze school beschikt over een lift.
Sinds schooljaar 2023-2024 zijn we van start gegaan met het werken met een nieuwe VVE-methode: Piramide. Dit educatieve programma geeft onze onderbouwleerkrachten, onderwijsassistenten en de pedagogisch medewerkers van de voorschool grip op de ontwikkeling van het jonge kind. In Piramide is:
- Veel aandacht voor spel en een uitdagende leeromgeving, en biedt uitstekend ontwikkelingsmateriaal en activiteiten
- Ruimte voor eigen invulling
- Dekkend op alle ontwikkelgebieden, en sluit aan bij de kerndoelen
- Een doorgaande leerlijn
Dit schooljaar volgen alle medewerkers van de onderbouw de VVE Basistraining van Piramide, waardoor zij nog beter leren om goed naar kleuters te kijken, en aansluitend passende en uitdagende (spel) activiteiten aan te bieden.