Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Goeman Borgesiusschool wordt gewerkt in heterogene groepen. We streven er naar om zo min mogelijk combinatiegroepen te formeren. Onze kleuterklassen bestaan wel altijd uit een combinatiegroep 1/2. Naast de 3 regulieren kleutergroepen 1/2 starten wij in januari met een instroomgroep met de jongste kinderen. Zij stromen na de zomervakantie door in de reguliere groepen 1/2.
Daarnaast beschikt de school over grote leerpleinen waar de leerlingen zelfstandig aan hun taken kunnen werken of uitgedaagd worden om zelfstandig met materialen aan de slag te gaan. Op deze leerpleinen is een leerkracht of onderwijsassistent aanwezig die de leerlingen ondersteunt en begeleidt waar nodig.Per bouw zijn de klassen verdeeld in units. Zo werken wij met een unit 1/2, unit 3/4, unit 5/6 en een unit 7/8. De klassen hebben hun eigen groepsleerkracht(en) en daarnaast werkt er in elke unit een onderwijsassistent.
/
Zie bijlage SOPToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In ons SOP (zie bijlage) geven wij aan waarmee we leerlingen extra ondersteuning kunnen bieden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.