PI-school Professor Waterink Noord

Kopjachtplein 19 1034 JG Amsterdam

  • Schoolmascotte gemaakt in projectweken
  • Op zoek naar beestjes in de sloot
  • Feestelijke afsluiting van het schooljaar
  • Schoolfoto van PI-school Professor Waterink Noord
  • Schoolfoto van PI-school Professor Waterink Noord

Het team

Toelichting van de school

  • Groep 1/2 (Roze): Jessica en Bea, Wilma en Jonathan 
  • Groep 2+ (Paars): Sofie, Wilma en Marjolein, Elisha 
  • Groep 3 (Goud): Nadia en Sofie, Anne V en Anne T
  • Groep 4 (Geel): Andrea, Jonathan en Lilee 
  • Groep 5 (Groen): Mare en Maaike, Aukje
  • Groep 6 (Brons): Sven, Aida en Anne T
  • Groep 7 (Rood): Rosa en Vivian, Mileena en Aukje
  • Groep 8 (Oranje): Femke en Serap, Eva 
  • Beter pASSend (Zilver): Jori, Ilse, Marjolein 
  • MetalliQ: Vivian, Manon
  • Bewegingsonderwijs: Sietske 
  • Sociotherapeuten (Levvel): Sylvia, Alie en Kim  
  • Schoolpsychologen: Nathalie (GZ-psycholoog), Maud (Carehouse) en Marinka (Carehouse) 
  • Jeugdmaatschappelijk werkers (Levvel): Manon, Suzan en Ivanka
  • Specialistische jeugdhulp kleuters: Noepie en Charmaine
  • Kinderpsychiater (Levvel): Simone 
  • Schoolarts (GGD): Danitsha
  • Intern begeleiders: Linda (groep 1-5, Beter pASSend) en Rebecca (groep 6-8, Beter pASSend)
  • Logopedist: Petra
  • Fysiotherapeut: Kim
  • ICT: Serap en Jos 
  • Administratie: Ruth
  • Conciërge: Peter

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

  • Bij afwezigheid van een of meerdere leerkrachten wordt het rooster aangepast.
  • Mocht dit tot onvoldoende resultaat leiden, dan worden de leerlingen zoveel mogelijk verdeeld over verwante klassen. Elke klas heeft een vast verdelingsrooster, waardoor leerlingen van tevoren weten waar ze heen gaan. Leerlingen van de Beter pASSend klas worden niet verdeeld.
  • In uitzonderingsgevallen kan u worden gevraagd uw kind thuis op te vangen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

We streven naar de kerndoelen die in het basisonderwijs gelden. Alle vakken van het basisonderwijs komen aan bod. We werken met methoden die reguliere basisscholen ook gebruiken, maar dan aangepast aan de behoeften van onze kinderen. Vaak zijn onze leerlingen in het leerproces vastgelopen en hebben ze een (soms flinke) achterstand. Met de aangepaste leerstof wordt de leerontwikkeling weer op gang gebracht en ervoor gezorgd dat de kinderen weer vooruitgang kunnen boeken en succes kunnen ervaren, niet alleen bij het leren maar ook op sociaal gebied. Binnen alle vakgebieden is aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Overige leerjaren

Toelichting van de school

Ook in groep 3 t/m 8 wordt gewerkt volgens de kerndoelen. Nederlands en rekenen worden beschouwd als de kernvakken binnen het onderwijs. Door middel van referentieniveaus wordt in één doorlopende leerlijn voor alle onderwijssoorten omschreven welke basisvaardigheden en basiskennis uw kind geleerd moet hebben. Meer informatie over de kerndoelen en referentieniveaus vindt u op tule.slo.nl en www.taalenrekenen.nl

 

 

 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De inhoud van het schoolondersteuningsprofiel (SOP) van de school is verwerkt in onze schoolgids. U vindt de informatie uit het schoolondersteuningsprofiel in de volgende paragrafen:

  1. Algemene gegevens, kengetallen en ambitie van de school: 1.1 Algemene gegevens, 1.2 Missie en visie en 2.1 Organisatie van het onderwijs;
  2. Gegevens over de basisondersteuning op school, de ondersteuningsstructuur van de school en de rol van ouders: 2.1 Organisatie van het onderwijs (Invulling onderwijstijd), 2.2 Het team, 2.3 Aanbod voor het jonge kind, 2.4 Kwaliteitszorg en schoolplan, 3.2 Veiligheid op school, 4.1 Hoe ouders worden betrokken, 5.1 Vervolgonderwijs en 5.2 Sociale ontwikkeling;
  3. Gegevens over extra ondersteuningsmogelijkheden die de school biedt: 3.1 Extra ondersteuning van leerlingen en 3.3 Samenwerkingspartners.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Er wordt gewerkt aan een nieuw dyscalculieprotocol, signaleren en aanbod voor leerlingen met dyscalculie. Het aanbod voor dubbel bijzonder leerlingen (hoogbegaafd) wordt de komende jaren verder uitgebouwd, vormgegeven en verbreed binnen de school. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven