Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Briljant Onderwijs
Hoogbegaafde kinderen krijgen eenmaal per week les volgens de methode Briljant Onderwijs. Onder leiding van een speciaal daarvoor aangestelde leerkracht werken de kinderen met thema`s. Deze worden gekozen op basis van de Meervoudige Intelligenties van Gardner.
De verdiepingsklas heeft een vaste opzet. Iedere les begint met een startactiviteit: dit kan een bericht uit het nieuws zijn, een filmpje, een verhaal, een opdracht, etc. Daarna wordt er aan thema activiteiten gewerkt. Hier staan 2 methodes centraal: de Taxonomie van Bloom en het Tasc. In de begeleiding wordt met name aandacht besteed aan de executieve vaardigheden van deze leerlingen.
Voor kinderen die meer- of hoogbegaafd zijn bieden we het reguliere onderwijs in compacten aan. Daarnaast krijgen deze kinderen extra lessen om hen uitdaging te geven. Deze lessen zijn gegroepeerd in aanbod voor de groepen 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8.
Daarnaast werken we met ondersteuningsboekjes waarin we beschrijven hoe we kinderen die extra ondersteuning nodig hebben helpen.
Via een externe organisatie (Toppertjes) krijgen kinderen met een arrangement extra faciliteiten aangeboden.
Er is expertise aanwezig voor kinderen met taalonwikkelings stoornissen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ons toekomstig aanbod kunt u vinden in ons schoolplan.
Wij werken thematisch; via de methodiek van Verhallen benadrukken wij de woordenschat bij de lessen. Ouderparticipatie is van groot belang om de doorgaande lijn in taalaanbod van school naar thuis te verstevigen. De kinderen krijgen de gelegenheid om boekjes te lenen in de bibliotheek van de school.
Via Bzzzonder worden pedagogisch medewerkster betrokken die extra handen geven in de kleuterklassen. Hierbij nemen ze een deel van de groep mee en doen hiermee activiteiten: rekenen, taal, lezen.