Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij bieden onderwijs aan een brede populatie. De afgelopen jaren hebben wij diverse ervaringen opgedaan en hierdoor expertise opgebouwd ten aanzien van o.a. spraak-/taalproblematieken, dyslexie, aandacht- en/of gedragsproblemen, AD(H)D en hoogbegaafdheid.
Naast onze eigen kennis en kunde onderhouden wij nauwe banden met het samenwerkingsverband en de specialisten binnen onze stichting die ons hierbij kunnen ondersteunen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De afgelopen jaren hebben we diverse ervaringen opgedaan en expertise opgebouwd ten aanzien van spraak-/taal problemen, dyslexie en AD(H)D. We willen onze expertise vergroten door vakspecialisten binnen ons team op te leiden, om de brede basisondersteuning nog verder te versterken. Afgelopen schooljaar zijn we gestart met het opleiden van deze specialisten. Binnen ons team is 1 leerkracht bijna afgestudeerd als hoogbegaafdheidsspecialist en 1 leerkracht is opleider in school . Deze specialisten krijgen een initiërende, begeleidende en coachende rol binnen het team. Door teamscholing en individuele scholing en expertise ondersteunen we elkaar in verdere ontwikkeling van de basisondersteuning. Mochten er zaken zijn waar we meer specialisme voor nodig hebben, kunnen we terecht bij het Samenwerkingsverband (SWV de Eem). Daarnaast werken we nauw samen met de andere scholen binnen onze Stichting.
Met onze samenwerkingspartner Ska vormen we een KC (Kindcentrum), waarbij wij opvang en onderwijs van 0 tot 13 jaar onder één dak realiseren. Hierbij hebben wij de mogelijkheid om leerlingen met een VVE-indicatie op te nemen. Als school zijn wij geen officiële VVE-school.
De baby's stromen als peuter vloeiend door in de speelleergroepen (2 tot 4 jaar). De peuters hebben op hun beurt weer nauwe aansluiting met de kleuters, zodat de overgang naar school voor hen in een doorgaande lijn verloopt. Het leerstofaanbod wordt al in een vroeg stadium afgestemd tussen school en de speelleergroepen (voorheen peuterspeelzaal).