KBS De Marke

Wezeperberg 4 3825 DJ Amersfoort

  • Schoolfoto van KBS De Marke
  • Schoolfoto van KBS De Marke
  • Schoolfoto van KBS De Marke
  • Schoolfoto van KBS De Marke
  • Schoolfoto van KBS De Marke

Het team

Toelichting van de school

Het team van De Marke bestaat voor 10 % uit mannen en voor 90 % uit vrouwen. Op dit moment werkt ongeveer 25% van het personeel fulltime, de overige 75% heeft een parttime aanstelling. Een groep heeft maximaal twee groepsleerkrachten. Daarnaast werkt De Marke met vakdocenten voor gymnastiek en techniek.

Om dit relatief grote aantal collega's aan te sturen is er een managementteam van vier personen aangesteld op De Marke. Naast de schoolleider zijn er twee teamleiders en een school business manager actief.

Het O2-team (Ontwikkel- en Ondersteuningsteam) bestaat uit drie Intern Begeleiders en 4 leraarondersteuners. Wij vinden een goede bereikbaarheid van de school belangrijk, daarom is er vijf dagen in de week een office manager aanwezig. Ook de conciërge vervult een onderwijsondersteunende taak.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij kortdurend verlof wordt een aanvraag gedaan bij de invalpool en indien mogelijk wordt gekeken of de duo-collega wat kan betekenen in de vervanging van het verlof. Bij langdurig verlof wordt ook een aanvraag gedaan bij de invalpool, er worden dan gesprekken gevoerd met de beschikbare kandidaten om te kijken of er een match is met onze school. Ook wordt en gekeken welke mogelijkheden er zijn m.b.t. de medewerkers die in de invalpoule van onze stichting zitten. Continuïteit en kwaliteit van ons onderwijs zijn altijd uitgangspunt bij de invulling van vervanging.

Wij zoeken altijd naar een kwalitatieve oplossing voor vervanging. leerlingen verdelen over andere groepen behoort ook tot een optie. leerlingen werken dan zelfstandig met werk dat door de leerkracht klaar is gelegd is als noodpakketje. In het uiterste geval, vragen we de ouders/verzorgers hun kind thuis te houden indien er geen vervanging beschikbaar is.

  

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Marke hebben wij vakleerkrachten bewegingsonderwijs en een vakleerkracht wetenschap en techniek. De groepen 1/2 krijgen één keer per week bewegingsonderwijs van de vakleerkracht en de groepen 3 t/m 8 krijgen twee keer per week bewegingsonderwijs. De vakleerkracht wetenschap en techniek is één dag per week aanwezig op school. De groepen 3 t/m 8 krijgen jaarlijks een periode wetenschap en techniekonderwijs gericht op een specifiek thema. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bewegingsonderwijs, daaronder valt ook het buitenspelen.

Onder wereldoriëntatie valt ook kunstzinnige en creatieve vorming, aangezien we alles in projecten aanbieden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een koppeling tussen spelend en ontdekkend leren met prentenboeken als inspiratie en IPC Early Years.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Op de Marke gaan alle leerlingen 27,5 uur naar school waarvan 25 lesuren. De leerlingen hebben 40 minuten pauze per dag.

Deze uitwerking van de uren per vakgebied zijn de gemiddelde uren per week.

De uren van wereldoriëntatie en kunstzinnige- en creatieve vorming worden op De Marke voorgegeven in projectweken aan de hand van de methode IPC. De technieklessen die wij op De Marke geven, vallen hier ook onder.

Tijdens het eten & drinken wordt een onderwijsactiviteit aangeboden, bv. voorlezen.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Marke voldoet aan een groot deel van de eisen die gesteld worden binnen ons samenwerkingsverband. Wij bieden de basisondersteuning op een goed niveau. Ons verwijzingspercentage en het aantal doublures ligt rond de één procent, ruim beneden de norm van het samenwerkingsverband. In de situatie wanneer wij niet de juiste school blijken te zijn voor uw kind(eren), schromen wij niet om in goed overleg met de ouders te kijken naar een school die beter aansluit bij de ontwikkeling van het kind. Speciaal voor ouders is er JOSSEE, een steunpunt voor al uw vragen en hulp rondom passend onderwijs. 

JOSEE: steunpunt passend onderwijs in de regio Eemland

Heb je vragen over passend onderwijs of loop je vast op school dan kun je terecht bij het jeugd- en oudersteunpunt Eemland: JOSEE. Op www.josee.nu vinden jeugdigen (van 4 tot 18 jaar) en hun ouders en verzorgers toegankelijke, objectieve informatie over passend onderwijs. De medewerkers van JOSEE denken met je mee, geven informatie en kunnen je in contact brengen met de juiste personen en instanties. Ook kun je vragen over je eigen specifieke situatie voorleggen aan JOSEE. Wil je persoonlijk advies of steun, dan heeft JOSEE een aantal spreekuren per week, waarvoor je online eenvoudig een afspraak kunt maken. Je kunt JOSEE ook gewoon bellen tijdens de spreekuren. JOSEE werkt onafhankelijk en objectief. Vragen kunnen anoniem gesteld worden.

Contact voor informatie of het maken van een afspraak:

Bel: 033 – 30 30 488

Mail: contact@josee.nu

De actuele spreekuurtijden vind je op de website: www.josee.nu

JOSEE is gesloten tijdens de schoolvakanties van de regio Midden-Nederland.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

 De ambities van De Marke met betrekking tot de ondersteuning van leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte kunt u terug vinden in het Schoolondersteuningsprofiel. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Op de Marke werken wij in de groepen 1/2 thematisch. Het thema is gekoppeld aan een prentenboek dat gedurende 6 tot 8 weken centraal staat. In ons onderwijs staat het spelend en ontdekkend leren centraal. Hierbij wordt een uitdagende leeromgeving gecreëerd, zodat onze leerlingen spelenderwijs kunnen leren. De te behalen doelen worden door de leerkrachten betekenisvol aangeboden, waarbij spel het uitgangspunt is. Wij maken gebruik van de doelen van de SLO voor de groepen 1/2. De leerkracht is degene die het proces bewaakt. Daarnaast is er koppeling gemaakt tussen het werken vanuit deze prentenboeken en de leerlijn van IPC Early Years, wat zorgt voor een doorgaande lijn in de rest van de school. 

Om de ontwikkeling van onze leerlingen in de groepen 1/2 in kaart te brengen werken wij met KIJK! Dit is een digitaal instrument waarmee de ontwikkeling van jonge kinderen wordt gevolgd d.m.v. observaties. Hierbij wordt gekeken naar de sociaal-emotionele ontwikkeling, taal, rekenen en motoriek. Ook wordt er aandacht besteed aan de basiskenmerken, betrokkenheid en aanwezigheid van factoren die kunnen zorgen voor problemen in de ontwikkeling. Dagelijks worden onze leerlingen geobserveerd tijdens diverse betekenisvolle momenten in de groep. Minimaal twee keer per jaar worden de bevindingen geregistreerd in KIJK! . De ontwikkeling van het kind wordt vergeleken met wat van een kind van die leeftijd verwacht mag worden. 

De informatie die wij vanuit de registratie van KIJK! krijgen, zorgt ervoor dat wij ons onderwijsaanbod beter kunnen aanpassen aan de behoeften van onze leerlingen in de onderbouw. 

Tot slot zijn er leerlingen die onder schooltijd een specifiek NT-2 aanbod ontvangen. 

Terug naar boven