Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De lessen Spel en Bewegen worden voor alle kinderen gegeven door vakleerkrachten.
In de Neogroepen worden de lessen Spaans, Science, Schaken en Muziek verzorgd door vakspecialisten.
In worden de kinderen die deelnemen aan Talentenlab begeleid door een stamgroepleider die trainingen heeft doorlopen t.a.v. meer- en hoogbegaafdheid
Ons ondersteuningsprofiel is:Brede Zorgschool met als specialisatie meer- en hoogbegaafdheid. Het aanbod voor meer- en hoogbegaafdheid in de reguliere stamgroepen wordt gerealiseerd door te werken met een plusaanbod. Dit aanbod wordt afgestemd op de leer-/ontwikkelingsvragen van het kind. Daarnaast is er, indien noodzakelijk, een aanbod buiten de groep. Dit betekent dat onze stamgroepleider meer- en hoogbegaafd 4 dagdelen met ± 12 kinderen (gr3, gr4, gr5/6 en gr7/8) in ons Talentenlab aan de slag is met een verdiepend aanbod. Daarnaast gaat zij in de onderbouw observeren om zodoende samen met de stamgroepleiders passende, verdiepende opdrachten voor kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong te ontwikkelen die de kinderen in hun groep kunnen uitvoeren.De school beschikt daarnaast over twee Neo-stamgroepen voor hoogbegaafde kinderen, waar een specifiek aanbod wordt verzorgd voor deze doelgroep. Omdat hoogbegaafde kinderen een groot ontwikkelingsverschil vertonen met hun leeftijdgenoten - vaak zijn ze meer dan twee jaar verder in hun ontwikkeling - is het binnen het reguliere systeem soms niet mogelijk hen op hun niveau passend onderwijs te geven. Het reguliere onderwijsaanbod wordt in beknopte vorm en/of versneld aangeboden. Daarnaast zijn er een aantal vakken die niet binnen het regulier aanbod vallen of op een wijze worden gegeven die sterk afwijkt van de standaard lesmethodes en/of kerndoelen: Engels, Spaans, muziek, filosofie, leren om te leren, Science, informatica, communicatie/omgaan met hoogbegaafdheid, Neo-tijd en een strategisch spel: schaken.Door het rijke aanbod dat de kinderen krijgen is het overslaan van groepen in principe niet aan de orde binnen Neo-groepen. Hierdoor wordt voorkomen dat kinderen op te jonge leeftijd doorstromen naar middelbaar en universitair onderwijs. Kinderen kunnen wel versnellen in leertempo.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zullen kinderen altijd nauw blijven volgen, zowel didactisch als sociaal-emotioneel en waar nodig zetten we begeleiding. We hebben veel aanwezig in school om kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte te kunnen begeleiden.
Met het leraren tekort komt dit wel enigszins onder druk te staan. Omdat de specialisten ook in nood voor de groep gaan. Dit blijft dus een uitdaging.
Omdat de Kring een regio functie heeft komen er kinderen van veel verschillende peuterspeelzalen en kinderdagverblijven naar onze school. Met al deze partners vindt er een warme overdracht plaats.