Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De montessori-onderbouw (kleutergroep) kent geen specifiek rooster. De opgegeven tijden zijn gemiddelden. Spelen is leren en leren is spelen.
Uiteraard vinden er dagelijks lesjes en instructies plaats op de onderdelen rekenen, spellen en lezen.
Op onze montessorischool leren we leren en leren we samenwerken tijdens de lessen rekenen, taal, lezen, gym, zang, kunst en cultuur en wereldoriëntatie.
Dagelijks vinden er instructies plaats op ontwikkeling- en leeftijdsniveau (bijvoorbeeld: rekenen, spellen en lezen) binnen een heterogene groep en in een vrije werksituatie.
De norm bij de vakken lezen, rekenen en spellen wordt bewaakt door de CITO toetsing en ons Montessori Leerling Volg Systeem (LVS).
Wij zijn een openbare basisschool met een Montessoriconcept.
Wij verlenen "basisondersteuning" aan alle leerlingen in de leeftijd van 4-12 jaar.
Daarnaast bieden we extra zorg op gebieden dyslexie, meerbegaafdheid en sociaal emotionele ontwikkeling.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
N.v.t.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.