Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij werken met acht jaargroepen en van iedere jaargroep hebben we één klas.
In de kleutergroepen wordt thematisch lesgegeven met behulp van de kerndoelen en volgen we leerlingen met behulp van het Leerlingvolgsysteem van Digikeuzebord.
Op Letterland wordt gewerkt met actuele lesmethoden geselecteerd door de vakspecialisten door de school.
Zo maken wij gebruik van:
Woordenschat
Logo3000 (groep 1 t/m 3)Taal, lezen en spelling
Veilig Leren Lezen (groep 3)
Nieuw Nederlands Junior (groep 4 t/m 8)Aanvankelijk lezen
Veilig Leren Lezen - ZOEM versie (2024)Begrijpend lezen
TekstRekenen
Rekenplein (groep 1 en 2)
Wereld in Getallen 5 (groep 3 t/m 8)
Met Sprongen Vooruit (groep 1 t/m 8)Muziek en kunstvakken
123Zing
Laat maar zienWereldoriëntatie
Naut, meander en brandaan (groep 4 t/m 8)Engels
Take it EasySociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap
Kwink (groep 1 t/m 8)Schrijven
Schrijven in de basisschool (groep 3 t/m 7)Kleuteronderwijs
Het onderwijs aan kleuters vormen wij door de leerlijnen en SLO-doelen beet te pakken en de lessen vorm te geven rondom de zone van de naaste ontwikkeling. Dit zorgt voor een prettige stap naar de basisschool, waarin leerlingen hun zelfredzaamheid verder ontwikkelen en worden toegerust op een soepele overgang naar groep 3.
Wij bieden onderwijs aan leerlingen in de leeftijd van 4 tot 12 in het regulier openbaar onderwijs.
Naast basisondersteuning bieden we extra ondersteuning. Dit is aanbod dat de basisondersteuning overstijgt. De extra ondersteuning wordt georganiseerd in de vorm van specialisaties en/ of arrangementen vanuit de ondersteuningsvragen van leerlingen.Naast groepsleerkrachten hebben we in beperkte mate de beschikking over ondersteuning binnen en buiten de groep. Dit organiseren wij en staat onder regie van de intern begeleider.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Naast ondersteuning en begeleiding voor kinderen met een (extra) ondersteuningsvraag of om opgelopen hiaten weg te werken, zijn wij voornemens ons in de toekomst ook te richten op versteviging van aanbod voor leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong. De plannen hiervoor nemen we mee in ons nieuwe schoolplan (2023-2027).
Op OBS Letterland geven wij vorm aan goed onderwijs aan het jonge kind door aan te sluiten op de zone van naaste ontwikkeling.
Wij vormen ons onderwijs thematisch en brengen samenhang in de verschillende SLO-doelen door planmatig te werken.We hebben veel aandacht voor spel en ontdekken.