Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast de vakleerkracht bewegingsonderwijs hebben wij leerkrachten met een specialisatie in ons team op de volgende gebieden:
- Lezen/taal; Janet
- Rekenen; Esther Hart
- Gedrag; Liesbeth
- Meer- en hoogbegaafdheid; Angelique/Joka onderbouw
- ICT; Trudy en Joka
- Cultuur; Angelique
Wij werken nauw samen met "De bibliotheek op school" (DeBos) voor de bevordering van het lezen en leesplezier.
Voor de input van cultuur op De Brug nemen wij deel aan de Cultuurloper. Tijdens de projecten werken wij samen met kunstenaars vanuit Toonbeeld.
In de groepen 1 en 2 wordt gewerkt volgens de thema's uit de methode Schatkist
De Wet op het Primair Onderwijs schrijft voor, hoeveel lesuren er aan de leerlingen moeten worden gegeven. De wetgever hanteert hierbij het uitgangspunt dat leerlingen tijdens hun basisschoolperiode minimaal 7520 uur onderwijs ontvangen. Het overzicht per vakgebied geeft een globaal inzicht hoeveel tijd per week aan vakken wordt besteed. Het betreft gemiddelden die per lesjaar enigszins kunnen verschillen.
In het ondersteuningsprofiel vindt u uitgebreide informatie hoe wij de kinderen op De Brug ondersteunen.
In de verschillende zorgniveau's is aandacht voor de individuele leerbehoefte van het kind.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
...
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.