Ons team zal zich altijd inspannen om u van het laatste nieuws op de hoogte te houden. Wij doen dit via verschillende kanalen.
Digitale nieuwsbrief
Er wordt gebruik gemaakt van een digitale nieuwsbrief, die één keer per maand uit komt.
Social Schools
Social Schools biedt u de mogelijkheid om te volgen wat er in de unit van uw kind gebeurd. Er wordt een klassenagenda bijgehouden, er worden foto’s gedeeld en korte berichten geplaatst. Zo bent u nauw betrokken bij de activiteiten in de unit van uw kind.
Informatiemiddag/avond
Aan het begin van het schooljaar wordt er een informatiemiddag/avond georganiseerd voor ouders om hen te informeren over het leerjaar en de werkwijze in de unit.
IKC De Regenboog Centrum
Leerling-oudergesprekken: Aan het begin van het schooljaar vindt er in september een startgesprek plaats met de leerling, ouder en leerkracht. Er zijn drie keer per jaar leerling-oudergesprekken op school. Dit gesprek is met leerkracht(en), ouder(s)/verzorger(s) en leerling en duurt 20 minuten. De gesprekken vinden plaats november, februari en juni. In deze gesprekken wordt het welzijn en de ontwikkeling van uw kind besproken.
Spelinloop onderbouw: Eén keer per week bent u van harte welkom om tussen 8.15 en 8.30 uur samen met uw zoon/dochter te werken en/of spelen in de unit. Raadpleegt u voor het juiste moment de informatiebrief van de onderbouwunit.
Koffieochtenden: Wij zien u, als ouder/verzorger, als belangrijke partner voor ons onderwijs. Regelmatig organiseren wij een koffieochtend. Onder het genot van koffie/thee wisselen we tijdens deze ochtenden graag met u van gedachten over onderwerpen als: de verkeersveiligheid rondom de school, het portfolio, de wijkfunctie van onze locatie etc. Via Social Schools wordt u uitgenodigd voor de koffieochtend.
IKC De Regenboog De Staart:
Leerling-oudergesprekken: Twee keer per jaar zijn er oudergesprekken op school en voor de leerlingen uit leerlijn 6 en 7 is dit drie keer per jaar. In deze gesprekken wordt het welzijn en de ontwikkeling van uw kind besproken. In oktober is er een voortgangsgesprek. Dit gesprek is met leerkracht(en), ouder(s)/verzorger(s) en leerling en duurt 10 minuten. In februari is er een portfoliogesprek. Dit gesprek is met leerkracht(en), ouder(s)/verzorger(s) en leerling en duurt 20 minuten. Het portfolio wordt voorafgaand aan het gesprek uitgereikt. In juni zijn de oudergesprekken facultatief op verzoek van de leerkracht of de ouder(s)/verzorger(s). Met uitzondering van de leerlingen van leerlijn 6 en 7. Zij krijgen wel allemaal verplicht in leerlijn 7 een 'Voorlopig adviesgesprek' en in leerlijn 6 een 'Waar sta ik nu?'- gesprek. Gedurende het schooljaar kunnen vaker oudergesprekken gevoerd worden wanneer dit nodig is.
Spelinloop kleuters:
In de onderbouwunit wordt er regelmatig een spelinloop gehouden aan het begin van de dag. Ouders/verzorgers zijn dan op een vast moment welkom in de klas om samen met hun kind een spelletje, puzzel of werkje te doen.
Koffieochtenden: Ouders worden gezien als educatieve partners en De Staart organiseert daarom een keer maand een koffieochtend op verschillende dagen om met ouders in gesprek te gaan over een thema, het onderwijs en de opvang. Tijdens de koffieochtenden kunnen ouders/verzorgers kennismaken en in gesprek met de wijkagent, buurtwerker, fysiotherapeute, diëtiste, jeugdverpleegkundige en de jeugdprofessional. Zo worden thema`s besproken en weten ouders bij wie ze terecht kunnen met vragen.
Oudercafé De Staart: Om te voorkomen dat de Nederlandse taal een barrière vormt in de ouderbetrokkenheid organiseert De Staart naast de koffieochtenden wekelijks een bijeenkomst waarin ouders/verzorgers kunnen oefenen met de Nederlandse taal a.d.h.v. schoolthema`s. Zo worden ook nieuwsbrieven van school besproken. Twee vrijwillige taalcoaches begeleiden het Oudercafé.