Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
1. Leren weten en doen (kwalificatie)
2. Leren zijn (persoonlijke ontwikkeling)
3. Leren samenleven (socialisatie)
Zoals in de visie van Thorbecke is te lezen, hebben wij niet alleen aandacht voor leren leren, maar ook voor de sociaal emotionele ontwikkeling; het leren zijn. We hebben hiervoor een doorlopende leerlijn persoonsontwikkeling ontworpen. Wij willen dat leerlingen zich prettig voelen op school.
Soms heeft een leerling wat extra hulp nodig. De mentor is het eerste aanspreekpunt en is dan ook met regelmaat in gesprek met de leerling. Bij extra cognitieve ondersteuning kan gedacht worden aan bijvoorbeeld huiswerkhulp, ondersteuning bij dyslexie, faalangstreductietraining en steunlessen. De school zorgt daarvoor.
Mocht de basisondersteuning niet voldoende zijn of er wordt een extra onderwijsondersteuningsbehoefte gesignaleerd door ouder(s)/verzorger(s), mentor of studieleider, dan komt het schoolondersteuningsteam in beeld. Het schoolondersteuningsteam bestaat uit: zorgcoördinator, intern begeleider, orthopedagoog, taal- en dyslexiespecialist en pedagogisch medewerkers. Daarnaast wordt er veel samengewerkt met externe partners, als jeugd- en gezinswerk van het Sociaal Wijkteam Zwolle, de leerplichtambtenaar en specialisten van expertiseteams van de Ambelt en de Twijn.