<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
De doorstroomgegevens van onze leerlingen laten zien dat leerlingen over het algemeen een leerroute volgen die past bij het advies dat door de basisschool is afgegeven. De doorstroomgegevens van onze leerlingen verhouden zich ook goed ten opzichte van de landelijke trends.
Leerlingen die de Winkler Prins bezoeken maken een grote kans op het behalen van een diploma dat past bij het niveau dat door de basisschool is ingeschat. De slagingspercentages zijn al jaren op ten minste het landelijk gemiddelde. In de regionale vergelijking zijn de slagingspercentages hoog.
In algemene zin zijn de examencijfers goed. Het verschil tussen het Centraal examencijfer (CE) en het Schoolexamencijfer (SE) is beperkt en valt voor alle deelscholen binnen de 0,5 die door de Inspectie wordt voorgeschreven.
Let op: vanwege het coronavirus zijn er in schooljaar 2019-2020 geen centrale examens afgenomen. De examencijfers van dit schooljaar ontbreken daarom in de trendgrafiek.
De meeste leerlingen die een opleiding aan Winkler Prins beginnen, maken deze ook af en stromen daarna door naar het vervolgonderwijs. Indien leerlingen om wat voor reden dan ook (b.v. verhuizing) van school veranderen, vindt er een warme overdracht plaats tussen beide scholen.
Winkler Prins neemt deel aan veel samenwerkingen met veel verschillende instanties en organisaties buiten de school. Wij denken dat leerlingen ook zinvolle leerervaringen kunnen opdoen buiten de lessen op school. Wij volgen hierbij het principe: 'De school in de maatschappij, de maatschappij in de school'. De getoonde evaluaties geven slechts een beperkt beeld van alle contacten die wij in de loop der jaren zijn aangegaan.