<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. Met een schoolscore van gemiddeld 11,43% over alle afdelingen in de laatste drie jaar zitten we op dit onderdeel ruim boven de inspectienorm (-0,55%). Het laatste twee jaar is dit getal gestegen. Dat betekent dat meer leerlingen na drie jaar op- of boven hun basisschooladvies zitten.
Hier zie je het percentage leerlingen dat zonder vertraging de onderbouw doorloopt. Je ziet ook het percentage leerlingen dat zonder vertraging de bovenbouw doorloopt.
De cijfers liggen zonder uitzondering boven de minimum norm van de inspectie. De doorstroomcijfers in de onderbouw zijn structureel hoog. De doorstroom in de bovenbouw ligt ook ruim boven de norm die de inspectie stelt.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De slagingspercentages liggen voor alle schoolsoorten ruim boven het landelijk gemiddelde. In schooljaar 2021-2022 waren er, net als in 2020-2021, extra maatregelen van toepassing in verband met de coronapandemie. Circa 10% van deze leerlingen is geslaagd met gebruikmaking van de vingeroplegging (het schrappen van een resultaat van een niet-kernvak om alsnog te kunnen slagen). In schooljaar 2022-2023 waren deze maatregelen niet meer van kracht. De goede slagingsresultaten laten zien dat leerlingen over het algemeen goed voorbereid waren op het examen, een resultaat waar we trots op zijn.
Hier zie je het gemiddelde examencijfer van de leerlingen die hebben deelgenomen aan het centraal examen. Voor alle drie de afdelingen (vmbo g(t), havo en vwo geldt dat het gemiddelde examencijfer gestegen is. Dit laat zien dat leerlingen goed voorbereid waren op het centraal examen.
De externe evaluaties die op de NSG zijn uitgevoerd betreffen cultuureducatie, zorg, opleidingsschool.