Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school is druk bezig met de invoering van SWPBS (Positive Behavior Supoort). PBS zorgt voor een positieve aanpak van de gedragsproblemen. De focus is daarmee gericht op afgesproken gedragsverwachtingen en daarmee op het gewenste gedrag. Wanneer leerlingen dit gewenste gedrag laten zien worden ze al dan niet gecomplimenteerd of beloond. De aandacht voor ongewenst gedrag wordt zo veel mogelijk voorkomen.
Voor de onderwijsinhoud wordt ingezet op het versterken van de leerlijnen. Voor alle vakken worden deze uitgewerkt voor elk niveau dat op school wordt geboden (VMBO-basis-kader, VMBO-theoretisch).
Het directe instructiemodel is de wijze waarop de lessen en de instructie worden vormgegeven. In de komende periode wordt hierop ingezet om dit te kunnen versterken.
Sommige leerlingen hebben extra zorg nodig. In het schoolondersteuningsprofiel legt de school voor ten minste vier jaar vast waar die extra ondersteuning uit bestaat. Want alleen de school zelf kan vertellen welke middelen er zijn om leerlingen optimaal te helpen.