<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Om de doorstroom van leerlingen van vmbo-tl 4 naar havo 4 en van havo 5 naar atheneum 5 te optimaliseren, wordt het volgende doorstoomtraject gehanteerd:
- Met elke (doorstroom)leerling die zich aanmeldt, wordt een gesprek gevoerd.
- Een leerling is toelaatbaar als hij in een extra vak examen heeft gedaan.
- Het besluit van toelating dan wel afwijzing ligt uiteindelijk bij de teamleider van de vestiging waar het verzoek tot plaatsing is gedaan.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Ons doel is examenresultaten op of boven het landelijk gemiddelde met het verschil tussen CE-SE kleiner dan 0,5 te behalen. De lessen hebben een doelgerichte opbouw, begrijpelijke uitleg en actieve betrokkenheid van de leerlingen. De schoolopleider en schoolcoaches werken met docenten aan het verbeteren van de kwaliteit van de lessen. Verder zijn we bezig met differentiatie, kwaliteitszorg en opbrengstgericht werken.
Alle scholen worden gecontroleerd door de Inspectie van het Onderwijs. Het doel van deze controle is om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van onderwijs goed is, goed blijft, of verbetert. In het rapport lees je wat de inspectie bij de laatste controle heeft gezien.