<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Bij het vormgeven van het onderwijs op het lyceum staan de behoeften van de leerling populatie en de onderwijskundige eisen centraal. Het verbeteren van lessen, het bieden van maatwerk, analyse van resultaten en de juiste persoonlijke aandacht moeten zorgen voor een succesvollere doorstroom waarbij de leerling een diploma haalt op het meest passende niveau.
Het slagingspercentage en het gemiddelde eindexamencijferzijn samen belangrijke indicatoren die ons helpen het onderwijsaanbod waar nodig aan te passen en te verbeteren. We streven altijd naar zo hoog mogelijke resultaten voor onze leerlingen. Hoge resultaten hangen immers nauw samen met de successen die leerlingen behalen en ervaren.
Het gemiddelde eindexamencijfer en het slagingspercentage zijn samen belangrijke indicatoren die ons helpen het onderwijsaanbod waar nodig aan te passen en te verbeteren. We streven altijd naar zo hoog mogelijke resultaten voor onze leerlingen. Hoge resultaten hangen immers nauw samen met de successen die leerlingen behalen en ervaren.
Alle scholen worden gecontroleerd door de Inspectie van het Onderwijs. Het doel van deze controle is om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van onderwijs goed is, goed blijft, of verbetert. In het rapport lees je wat de inspectie bij de laatste controle heeft gezien.