Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schoolplan beschrijven wij waar de school staat en waar de energie de komende vier jaar naartoe gaat. Het schoolplan 2023-2027 is op deze pagina te downloaden. Een verdere uitwerking in doelen is te vinden op onze pagina: https://www.montessorilyceumamsterdam.nl/over-ons/schoolgids
Daar staat ook de schoolgids, met meer praktische informatie voor het lopende schooljaar.
Soms is begeleiding van een (persoonlijk) mentor niet genoeg. Bijvoorbeeld als een leerling faalangst heeft, onvoldoende vaardigheden m.b.t de executieve functies of dreigt uit te vallen. Het MLA heeft een goed team passend onderwijs dat de leerlingen ondersteunt als dat nodig is.
Leerlingen met dyscalculie, dyslexie, AD(H)D, ASS of andere bijzonderheden, kunnen faciliteiten toegekend krijgen, zoals bijvoorbeeld extra tijd bij het maken van toetsen of de mogelijkheid om gebruik te maken van verklanking. De begeleider passend onderwijs of de zorgcoördinatoren kunnen de vakdocenten in zo’n geval handelingsadviezen geven.
Meer informatie kunt u vinden op deze pagina: https://www.montessorilyceumamsterdam.nl/over-ons/zorg-en-extra-ondersteuning
Conform de afspraken binnen de Gemeente Amsterdam heeft het MLA een schoolondersteuningsprofiel waarin begeleiding en zorg zijn vastgelegd voor de periode 2021-2024.