<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je het percentage leerlingen dat zonder vertraging de onderbouw doorloopt. Je ziet ook het percentage leerlingen dat zonder vertraging de bovenbouw doorloopt. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
De slagingspercentages van havo en vwo volgen de landelijke trend en komen overeen met het landelijk gemiddelde. We bekijken tegelijkertijd hoe we de examenresultaten kunnen verbeteren door te onderzoeken wat de succesfactoren en wat de belemmerende factoren zijn.
Wij zijn ons ervan bewust dat de slagingspercentages van mavo achter blijven. Daarom hebben wij het mavo team versterkt en de klassen verkleind. Om er ervoor te zorgen dat we andere verbetermaatregelen invoeren die effectief zijn, is het nodig te weten wat de onderliggende hiervoor oorzaken zijn. Dit zijn wij aan het onderzoeken.
In alle leerjaren bieden we extra ondersteuning aan onze leerlingen door middel van Keuzewerkgroepen (extra les). Daarnaast bieden we examentraining en bijles aan examenleerlingen.
De examencijfers - CE-gemiddelden van 2022-23 - laten zien dat de interventies, zoals extra ondersteuningslessen en examentrainingen effect hebben gehad. Voor mavo, havo en vwo is het CE- gemiddelde gestegen. Tevens zijn de CE-gemiddelden van de afgelopen 3 jaar boven (mavo en vwo) of op (havo) de norm van de inspectie.Naast mooie examencijfers vinden wij de algemene ontwikkeling van onze leerlingen minstens zo belangrijk. We besteden aandacht aan het aanleren van vaardigheden die van pas komen in het vervolgonderwijs en aan persoonlijkheidsvorming - wie ben ik wie wil ik zijn en wat wil ik gaan doen.
Alle scholen worden gecontroleerd door de Inspectie van het Onderwijs. Het doel van deze controle is om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van onderwijs goed is, goed blijft, of verbetert. In het rapport lees je wat de inspectie bij de laatste controle heeft gezien.