Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Faseonderwijs en Muziek
Op onze school hebben we ons onderwijs voor de belangrijke vakgebieden Rekenen, Lezen en Spelling, opgedeeld in fasen. In de meeste gevallen doorloopt een kind ieder half jaar een fase van het programma. Maar het kan ook voorkomen dat het kind versneld of vertraagd het onderwijs volgt. Dan kan het een fase overslaan of een fase overdoen. In onze school blijft de leerling dan veelal in de eigen groep en krijgt het daar het aanbod van de fase waarin dit kind zit. Het kan voorkomen dat een leerling voor het ene vakgebied in de ene fase zit en voor het andere vakgebied in een andere fase. Dat is afhankelijk van het tempo waarin het kind zich ontwikkelt in dit betreffende vakgebied.
De Wendakker is een muzikale basisschool. Er is een breed aanbod van muziekactiviteiten waarbij de kinderen in de middenbouw het AMV diploma (algemene muzikale vorming) kunnen halen. Kinderen in de bovenbouw leren instrumenten te bespelen en kunnen kiezen voor een eigen schoolorkest. Door een goed muziekaanbod voorkomen we pestgedrag op school, versterken we de band van kinderen onderling, ondersteunen we het rekenonderwijs en bovendien vergroten we hierdoor de werking van het geheugen van kinderen.
Brede zorgschool
De Wendakker heeft de ambitie om een goede brede zorgschool te zijn. Dat betekent dat we extra inzet plegen op de meest voorkomende ondersteuningsbehoeften van leerlingen. Er is een ruim aanbod van deskundigheid. Door de inzet van eigen onderwijsassistenten en een leerkrachtondersteuner heeft de school ruim geïnvesteerd in extra ondersteuning in het onderwijs zelf. Daarnaast wordt er intensief samengewerkt met veel instellingen die vaak op school zelf ondersteuning bieden. U kunt denken aan fysiotherapie, logopedie, schoolmaatschappelijk werk of de GGD verpleegkundige.
In het document SchoolOndersteuningsProfiel Samenvatting leest u aan welke doelgroepen onze school specifieke ondersteuning biedt.