<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Kleuters ontwikkelen zich spelenderwijs. Er is een beredeneerd, thematisch aanbod om leerlingen te stimuleren zich te ontwikkelen op gebieden als rekenen, lezen en motorische ontwikkeling.
Met onderwijstijd bedoelen we de uren in een week die de leerling op school is. De invulling van onderwijstijd kan per school verschillen. Kinderen hebben recht op voldoende uren onderwijs.
De beschikbare onderwijstijd wordt verdeeld naar behoefte van een groep. Waar bij de ene groep meer aandacht nodig is voor leesonderwijs, is bij de andere groep meer inzet nodig voor rekenen.
Met onderwijstijd bedoelen we de uren in een week die de leerling op school is. De invulling van onderwijstijd kan per school verschillen. Kinderen hebben recht op voldoende uren onderwijs.
Voor alle leerlingen brengen we de onderwijsbehoeften in kaart.
De onderwijsbehoefte geeft aan wat hij/zij nodig heeft om te leren en zich te kunnen ontwikkelen binnen onze school. Wij proberen aan deze onderwijsbehoeften tegemoet te komen en bieden daarvoor een bepaalde mate van ondersteuning.
Wanneer een kind specifieke onderwijsbehoeften heeft waarin wij niet direct kunnen voorzien, kunnen wij ondersteuning vragen bij het Bovenschools Ondersteuningsteam (hierna te noemen BOT). De geboden ondersteuning kan praktisch van aard zijn, zoals ondersteuning bieden aan het handelen van de leerkracht, maar ook intensieve vormen van begeleiding binnen onze school omvatten. Ook een verwijzing naar een andere school behoort tot de mogelijkheden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op de 9 Wieken is vier ochtenden in de week een onderwijsassistent aanwezig. Zij ondersteunt de leerkrachten in het begeleiden van de leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte in groep 1,2,3 en 4.
Er is twee ochtenden in de week een extra leerkracht aanwezig in groep 3/4.
Er is een dag in de week een extra leerkracht aanwezig in de groepen 5/6 en 7/8.