Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Heterogene groepen.
Op de Nijenoord kiezen we bewust voor groepen die bestaan uit twee leerjaren, waarbij de groepen 2/3 een belangrijk uitgangspunt vormen. Een belangrijke gedachte achter de heterogene groepen is het bevorderen van de sociale vaardigheden. Wij proberen dit onder andere te bereiken door kinderen te stimuleren van elkaar te leren. Een ander aspect van de manier waarop heterogeniteit wordt nagestreefd is het bij elkaar plaatsen van kinderen uit de verschillende groepen aan een tafelgroep. Dit bevordert het samenwerken, het leren van elkaar en het respect hebben voor elkaar. De vierjarigen starten in 1. Afhankelijk van het jaar dat ze vier worden zitten ze één tot bijna twee jaar in die groep. De kinderen die hun laatste schooljaar op de basisschool doorbrengen plaatsen we, als het organisatorisch kan, in een aparte groep.