Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De definitie van extra ondersteuning is dat de onderwijsbehoeften van het kind dermate intensief en complex zijn, dat deze meer dan de basisondersteuning op een school vraagt. OBS De Clockeslach werkt met een zorgteam: de directeur, de intern begeleider en eventueel een consultatief begeleider van Cedin. Wanneer daartoe aanleiding is, kan een medewerker van het centrum voor jeugd, gezin en veiligheid, Welzijn Westerwolde, of de GGD aanschuiven. Het zorgteam van de school kan tot de conclusie komen dat een leerling aanvulling nodig heeft op de basisondersteuning.
Dit kan leiden tot een op maat gemaakt arrangement ondersteuning op school. Voor leerlingen die deze ondersteuning krijgen vanuit het samenwerkingsverband wordt een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) opgesteld.
In de bijlage, het schoolondersteuningsprofiel, te vinden is op Scholen op de kaart lees je meer over de (on)mogelijkheden van de school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij willen het aanbod en de huidige aanpak blijven uitvoeren, monitoren, verbeteren en borgen.
Ons onderwijsteam blijft zich scholen en informeren op specifieke ondersteuningsbehoeften die via de school en de leerling(en) op ons afkomt.
Samen met Kiwi verzorgen wij onderwijs en opvang voor ieder kind.