Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De komende jaren werkt de Pijlstaart aan:
* Het opbouwen van ervaring en kennis mbt kinderen met het syndroom van Down. Op dit moment bieden we onderwijs aan één leerling met het syndroom van Down in groep 1. Dit is nodig om deze leerling verder te begeleiden in onze school de aankomende jaren en / of nieuwe leerlingen met het Downsyndroom aan te nemen.
2) Op dit moment zijn we in staat om leerlingen met een OPP op 1 vakgebied binnen onze school te houden en te bedienen. We zouden graag leerlingen met een OPP op 2 vakgebieden ook willen behouden binnen ons onderwijs, zodat we meer inclusief onderwijs kunnen vormgeven.
3) Leerlingen die niet of nauwelijks de Nederlandse taal beheersen zouden we graag opnemen in ons onderwijs. Hier hebben we diverse ervaringen mee. Met het oog op de huidige samenleving is de kans dat vluchtelingkinderen binnenstromen aanzienlijk.
4) Meerbegaafdenbeleid van voldoende naar goed brengen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.