Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze organisatie kenmerkt zich door de flexibiliteit. We bedoelen hiermee dat we onze organisatie niet star en vast willen zetten, maar nadrukkelijk kijken naar de groep waarmee we werken. Vanuit dit gegeven, de dynamiek, het niveau en de behoeftes vullen we ons onderwijs in. Natuurlijk zijn veel aspecten vaak hetzelfde; de cursussen, de projecten, de geplande lessen muziek en bewegingsonderwijs. maar ook de invulling van bijvoorbeeld extra ondersteuning voor kinderen met specifieke behoeftes.
We hebben een globaal rooster voor onze onderbouwgroepen. Voor actuele informatie hierover kunt u het beste contact opnemen met de school.
We bekijken jaarlijks onze te besteden uren en houden dan bijvoorbeeld rekening met de behoeftes van de groep.
De basisvakken rekenen, taal en lezen komen natuurlijk meer dan voldoende aan bod. Daarnaast besteden we veel tijd aan onze projecten (wereldoriëntatie).
Wekelijks staan uren bewegingsonderwijs, muzikale en creatieve vorming en ook steeds meer 'lessen' techniek op het rooster
Onze school is er voor alle kinderen. Na aanmelding bekijken en bespreken we samen of de school kan voldoen aan behoeftes van het kind. Dit is afhankelijk van de behoeftes zelf, maar ook van de context (groep, stamgroepleiders, extra ondersteuningsmogelijkheden e.d.)
Voor kinderen van 4-12 (of 13) jaar hebben we plek in onze stamgroepen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Vanuit ons Schoolondersteuningsprofiel geven we duidelijke grenzen aan. We zoeken naar maatwerk voor elk kind. I het belang van het kind moeten we soms ook onze grenzen aangeven. Daar mogen we nog sterker in worden.