Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Spelend leren is voor kleuters een elementaire behoefte. In bepaalde stadia van het kinderleven is spelen zelfs het belangrijkste onderdeel. Tijdens het spelen wordt er veel bereikt. Het kind oefent namelijk spelend zijn lichaamsbeheersing, zijn zintuigen, zijn voorstellingsvermogen en zijn denken. Het doet spelend ervaringen op. De ontwikkeling van spel tot werk voltrekt zich stap voor stap in het spel zelf. Tegelijk met de ontwikkeling van het kind wordt het spel steeds doelmatiger en planmatiger. Het spelmateriaal voor het kind is op zijn leeftijd afgestemd. Dat wil zeggen; het is uitdagend en sluit aan bij de belangstelling, het ontwikkelingsniveau en zijn/haar capaciteiten.
U kunt het schoolondersteuningsprofiel hier downloadenToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De ambities staan beschreven in het schoolondersteuningsprofiel. Deze wordt ieder jaar aangepast.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.