Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Elk schooljaar bekijken we of de groepssamenstelling nog steeds optimaal is voor de leerprestaties van alle leerlingen. Bij een groepssamenstelling houden we rekening met de volgende factoren:
Het juist wel of niet bij elkaar plaatsen van broer(s) / zusje(s)?
Hoeveel jongens en meisjes zitten er in de groep?
Hoe zijn de sociale contacten?
Welke kinderen kunnen goed samenwerken?
Welke kinderen hebben extra hulp nodig?
Kan deze groep kinderen elkaar versterken bij de leerprestaties?
Op de Marcusschool maken we effectief gebruik van onze onderwijstijd. De leerkrachten zijn de professional in de groep. Zij bepalen hoeveel tijd de kinderen nodig hebben om een specifieke lesdoel te beheersen.
Op de Marcusschool maken we effectief gebruik van onze onderwijstijd. De leerkrachten zijn de professional in de groep. Zij bepalen hoeveel tijd de kinderen nodig hebben om een specifieke lesdoel te beheersen.