Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We bieden onderwijs dat voldoet aan de kerndoelen van het basisonderwijs. Daarvoor gebruiken we diverse methodes, middelen en manieren. Voor wereldoriëntatie, kunstzinnige en creatieve vorming gebruiken wij VierKeerWijzer.
VierKeerWijzer biedt uitgewerkte thema’s voor de groepen 1 t/m 8, er is een eenvoudige structuur van VIER stappen die door de school een doorgaande lijn creëert en waarbij de kerndoelen in een duidelijke opbouw door de jaren heen worden aangeboden: De V van Vragen, de I van Ik, de E van Ervaren en Experimenteren, de R van Resultaat en Reflectie. De nadruk ligt op het samen verzamelen van kennis en de vaardigheden van de 21ste eeuw; kinderen en leerkrachten gebruiken hun talenten, er zijn keuze-activiteiten voor de kinderen, een leerlijn leren leren, kennis wordt gevisualiseerd op de themamuur en in de kennistest aan het einde van het thema komt alles samen!
Doorgaande lijn ondersteuningsstructuur: Vanuit preventief handelen bieden we ieder kind tijdig zorg op maat. De IB-er wordt gefaciliteerd en geschoold om de ondersteuningsstructuur vanaf de opvang in te kunnen zetten. Borging in Kidsconnect/Parnassys.
De eerste levensjaren zijn heel belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. De drukste tijd in het leven van ouders is vaak de periode wanneer kinderen klein zijn. Wij helpen ouders om rust binnen het gezin te creëren, de kinderen staan centraal in onze kinderopvang. Wij hebben 1 kinderopvanggroep en 2 peutergroepen. In ons pedagogisch werkplan staat hoe wij vormgeven aan de vertaling van de pedagogische doelen uit ons pedagogisch beleid. Ons Kindcentrum biedt ook VVE (Voor en Vroegschoolse Educatie) aan. Dat komt ten goede aan de brede ontwikkeling van alle kinderen in onze opvang. Het biedt activiteiten in een dagelijks ritme, is uitdagend en er is aandacht voor ouderbetrokkenheid. Interactie speelt een grote rol. In het gehele aanbod van de activiteiten vinden wij de volgende zaken belangrijk: relatie (ik hoor erbij), competentie (ik kan het) en autonomie (ik kan het zelf). In alle activiteiten is het belangrijk te kijken naar wat een kind nodig heeft in die drie gebieden. In de combinatie van die drie gebieden komt een kind tot volledige bloei. Wilt u het pedagogisch werkplan of ons VE-beleid inzien van onze locatie dan kunt u dit opvragen bij de directeur van het Kindcentrum.