Christelijk Kindcentrum Immanuël

Ten Holtheweg 3 B 8341 PD Steenwijkerwold

Schoolfoto van Christelijk Kindcentrum Immanuël

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte van onze medewerkers doen wij ons best vervanging te vinden. We zoeken eerst intern naar een oplossing, als dat niet mogelijk is zoeken we extern naar een bekwaam vervanger. In uiterste gevallen moeten wij u helaas laten weten dat kinderen niet naar het Kindcentrum kunnen komen. Met het toenemende personeelstekort is deze kans helaas steeds groter. U wordt dan telefonisch of via de app op de hoogte gebracht. We vragen hiervoor uw begrip en medewerking.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We bieden onderwijs dat voldoet aan de kerndoelen van het basisonderwijs. Daarvoor gebruiken we diverse methodes, middelen en manieren. Voor wereldoriëntatie, kunstzinnige en creatieve vorming gebruiken wij VierKeerWijzer.

VierKeerWijzer biedt uitgewerkte thema’s voor de groepen 1 t/m 8, er is een eenvoudige structuur van VIER stappen die door de school een doorgaande lijn creëert en waarbij de kerndoelen in een duidelijke opbouw door de jaren heen worden aangeboden: De V van Vragen, de I van Ik, de E van Ervaren en Experimenteren, de R van Resultaat en Reflectie. De nadruk ligt op het samen verzamelen van kennis en de vaardigheden van de 21ste eeuw; kinderen en leerkrachten gebruiken hun talenten, er zijn keuze-activiteiten voor de kinderen, een leerlijn leren leren, kennis wordt gevisualiseerd op de themamuur en in de kennistest aan het einde van het thema komt alles samen! 

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Doorgaande lijn ondersteuningsstructuur: Vanuit preventief handelen bieden we ieder kind tijdig zorg op maat. De IB-er wordt gefaciliteerd en geschoold om de ondersteuningsstructuur vanaf de opvang in te kunnen zetten. Borging in Kidsconnect/Parnassys.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De eerste levensjaren zijn heel belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. De drukste tijd in het leven van ouders is vaak de periode wanneer kinderen klein zijn. Wij helpen ouders om rust binnen het gezin te creëren, de kinderen staan centraal in onze kinderopvang. Wij hebben 1 kinderopvanggroep en 2 peutergroepen. In ons pedagogisch werkplan staat hoe wij vormgeven aan de vertaling van de pedagogische doelen uit ons pedagogisch beleid. Ons Kindcentrum biedt ook VVE (Voor en Vroegschoolse Educatie) aan. Dat komt ten goede aan de brede ontwikkeling van alle kinderen in onze opvang. Het biedt activiteiten in een dagelijks ritme, is uitdagend en er is aandacht voor ouderbetrokkenheid. Interactie speelt een grote rol. In het gehele aanbod van de activiteiten vinden wij de volgende zaken belangrijk: relatie (ik hoor erbij), competentie (ik kan het) en autonomie (ik kan het zelf). In alle activiteiten is het belangrijk te kijken naar wat een kind nodig heeft in die drie gebieden. In de combinatie van die drie gebieden komt een kind tot volledige bloei. Wilt u het pedagogisch werkplan of ons VE-beleid inzien van onze locatie dan kunt u dit opvragen bij de directeur van het Kindcentrum.

Terug naar boven