<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons onderwijs is ingericht op het omgaan met verschillen tussen leerlingen. We willen elk kind zodanig begeleiden en stimuleren dat hij/zij het beste uit zichzelf haalt. Binnen onze structuur leren kinderen zelfstandig te werken, samen te werken, zelf keuzes te maken en zelf oplossingen te bedenken. Het niveau van leerlingen is bepalend voor de didaktische aanpak van de leerkracht: kinderen die meer uitleg nodig hebben, krijgen dit, zowel binnen als buiten de groep. Kinderen die meer aankunnen, krijgen minder uitleg en evt. uitdagender lesstof. Kinderen die (nog) meer nodig hebben dan het reguliere aanbod gaan een dagdeel naar het Denklab. Uiteraard stimuleren we kinderen hun talenten te ontwikkelen tijdens de lessen, projecten en bij bijzondere gelegenheden.
Onder 'lezen' bij groep 3 valt ook taal/spelling/schrijven.
Onder 'lezen' bij groep 4 t/m 8 valt zowel technisch als begrijpend lezen.
.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende periode gaan we binnen de basisondersteuning aandacht geven aan:
- Boeiend Onderwijs: het realiseren van boeiend en opbrengstgericht onderwijs dat ertoe doet in deze tijd. We willen ons ontwikkelen als lerende organisatie. Een van de pijlers is het maken van de omslag van het machinedenken naar de klas en de school als een levend systeem. Samen leren, samen lessen voorbereiden en collegiale consultatie worden vaste onderdelen binnen het schooljaar.
- Rekenen: door lesbezoeken willen we beter zicht krijgen op de didactische vaardigheden van de leerkrachten en deze waar nodig versterken.
- Werkhouding kinderen: door systematisch met de kinderen te reflecteren op werkhouding en hieraan doelen te verbinden willen we de werkhouding van de kinderen verbeteren, vooral als het gaat om doorzetten, leren leren, nauwkeurigheid.
- Onder begeleiding van deskundigen ontwikkelen we als school een pedagogisch concept waarin elk kind gezien en gehoord wordt en we uitgaan van verschillen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.