bs. De Nieuwe Van Dale

Kloosterstraat 30 4524 BL Sluis

Schoolfoto van bs. De Nieuwe Van Dale

In het kort

Toelichting van de school

De leerlingen, medewerkers, het schoolgebouw en de omgeving: samen vormen ze de school. Daarom is deze school uniek. Hoe de dynamiek en de sfeer op school zijn, dat kan alleen de school je vertellen. Met hún verhaal bij hun eigen cijfers en bij cijfers van bijvoorbeeld DUO en de Inspectie van het Onderwijs. Kortom, je krijgt een betrouwbaar beeld van de school en van wat de school doet aan goed onderwijs.

Missie en visie

Kenmerken van de school

  • zelfstandigheid
  • samenwerken met respect
  • ontwikkelen van talenten
  • prestatiegericht
  • open communicatie

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Het aantal leerlingen bepaalt of de school groot is of klein. Je ziet hier het aantal leerlingen dat op 1 oktober stond ingeschreven op deze school. Tijdens het schooljaar kan het aantal natuurlijk iets veranderen. De school kan je alles vertellen over het verloop van het aantal leerlingen en of er een duidelijke oorzaak is voor eventuele schommelingen.

Weergave aantal leerlingen

Leerlingen
95
Landelijk gemiddelde
214

Bron

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.

Weergave Aantal leerlingen, verdeling naar leerjaar en leeftijd

Bron

Schooltijden en opvang

Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.

Veelgestelde vragen

Weergave Schooltijden en opvang

Waar wonen de leerlingen van deze school?

Bron

Sociale veiligheid op deze school

Toelichting van de school

Onze school wil een veilige en prettige omgeving bieden waarin de kinderen, leerkrachten en ouders zich thuis voelen. Om te komen tot een respectvolle en sociaal aanvaardbare omgang met elkaar zijn er per groep met de kinderen spelregels afgesproken.  Aan het begin van het schooljaar en na elke langere vakantie besteden we doelgericht en specifiek aandacht aan groepsvorming en relaties onderling. Ook gedurende de schoolweek besteden we aandacht aan goede onderlinge relaties en respectvol omgaan met elkaar. Onze basis is Pedagogisch Tact. Samen met ouders en kinderen willen we pesten voorkomen en als het voorkomt, gedegen aanpakken. Op school werken we met een monitor soc. emotionele ontwikkeling ter voorkoming van en een antipestprogramma wat in werking treedt als we pestgedrag signaleren. We beschikken uiteraard over een antipestprotocol. Een vast onderdeel van ons lesprogramma is het structurele kringgesprek/ Pedagogische Tactkring. Tevens beschikt de school over een veiligheidscoördinator. Deze coördineert aan de hand van het veiligheidsplan en andere navenante documenten de veiligheid op school. 

Terug naar boven