Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal onderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We besteden in ons onderwijs binnen verschillende leergebieden aandacht aan de theorieen laten leerlingen zien en ervaren hoe ze dit toepassen in de praktijk. De mate waarin aandacht is voor bepaalde vakken verschuift gedurende de gehele schoolperiode.
We stellen de groepen zo veel mogelijk samen op basis van leeftijd en cognitieve behoeftes.
Schooltijden
Maandag 08.30 – 14.30 uur
Dinsdag 08.30 - 14.30 uur
Woensdag 08.30 - 12.00 uur
Donderdag 08.30 - 14.30 uur
Vrijdag 08.30 - 14.30 uurDe school is open voor leerlingen vanaf 08.15 uur.
alle leerlingen maken hetzelfde aantal uren gedurende de schoolloopbaan
School Bleyburgh is een school voor Speciaal Onderwijs (SO)voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZML) in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar.
We zijn specialist in onderwijs voor leerlingen met een verstandelijke beperking.
Voor leerlingen die naast hun beperking bekend zijn met autisme bieden we extra begeleiding en bestaan er speciale auti-groepen.
Tevens heeft de school een SO+ voor leerlingen die meer cognitieve uitdaging nodig hebben.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
SO Bleyburgh behoudt zijn rol binnen het samenwerkingsverband en breidt deze waar mogelijk uit richting een nieuw aanbod en nieuwe doelgroepen. Onze school werkt volgens een gestructureerde en effectieve opbrengstgerichte (OGW) en handelingsgerichte (HGW) aanpak. Het pedagogisch en didactisch klimaat binnen de school sluit aan bij onze (veranderende) leerlingenpopulatie. Onze school is een leergemeenschap met competente medewerkers met een professionele instelling. Voor het SO geldt: Natuurlijke samenwerking met de basisschool omzetten in een gezamenlijk visie op pedagogiek en didactiek. Onderzoeken hoe er aangepast individueel onderwijs elders op locatie kan worden gegeven aan leerlingen die een leervraag hebben en tegelijkertijd (zeer) beperkt onderwijs kunnen volgen. Uitbreiding van onderwijsaanbod aan de 'randen' van het huidige aanbod. Denk aan leerlingen die qua intelligentie op het school thuis horen maar sociaal emotioneel gebaat zijn een individuele aanpak op locatie bijv. ASVZ. Versterken van expertise op het gebied van leerlingen met lage intelligentie en autisme, down en hechtingsstoornissen. Het realiseren van een eenduidige onderwijsaanpak middels een missie/visie traject.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.