Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De taak van de leerkrachten en intern begeleiders is om de behoeften van alle leerlingen in kaart te brengen en hierop te anticiperen. Waar nodig wordt een remedial teacher in de onderbouw en middenbouw ingezet in de ondersteuning richting leerlingen die gedurende een langere periode lastig mee kunnen komen in bepaalde leerstof. Beschrijvingen hiervan staan beschreven in het zorgplan van de school.
De gedragsspecialist is directielid en heeft in het kader van 'train de trainer' een leerkracht opgeleid in het geven van sociale vaardigheidstraining.
De specialist hoogbegaafdheid neemt deel aan een interne werkgroep, die zich inzet om de leerlingen met talenten op cognitieve vlak binnen de school van juiste onderwijsbehoeften te voorzien, zowel binnen als buiten de klas.