Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het jonge kind leert het best vanuit een betekenisvolle context. Door onderwerpen en activiteiten in verschillende situaties aan te bieden, vindt de transfer plaats van kennis en vaardigheden en raakt leren in een stroomversnelling.
Onderwijs in de groepen 1 en 2 vindt plaats in een rijke leeromgeving waar alle aspecten van de kinderlijke ontwikkeling aan bod kunnen komen. Een rijke leeromgeving daagt uit tot betekenisvolle leerervaringen waaronder ontluikende geletterdheid en gecijferdheid.
Spel is de leidende activiteit in de ontwikkeling van het jonge kind en omvat zowel motorische ontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkeling, creatieve ontwikkeling als cognitieve ontwikkeling. Spel en spelen zijn niet synoniem voor vrijheid - blijheid of een afwachtende houding, waar kinderen spelen heeft de leerkracht de ontwikkelingsdoelen bepaald en verwerkt in spelsuggesties en activiteiten.
De vorderingen van de groepen 1/2 worden vastgelegd in het systeem Leerlijnen.