De Pionier

Valenciadreef 6 -8 3067 WL Rotterdam

  • Schoolfoto van De Pionier
  • Schoolfoto van De Pionier
  • Schoolfoto van De Pionier
  • Schoolfoto van De Pionier

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Leerkrachten kunnen verlof aanvragen in geval van ziekte, studie of nascholing. Een afwezige leerkracht wordt in principe vervangen door een andere leerkracht. Als er geen vervangingsleerkracht beschikbaar is, wordt de vervanging intern geregeld volgens een protocol.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Het jonge kind leert het best vanuit een betekenisvolle context. Door onderwerpen en activiteiten in verschillende situaties aan te bieden, vindt de transfer plaats van kennis en vaardigheden en raakt leren in een stroomversnelling.  
Onderwijs in de groepen 1 en 2 vindt plaats in een rijke leeromgeving waar alle aspecten van de kinderlijke ontwikkeling aan bod kunnen komen. Een rijke leeromgeving daagt uit tot betekenisvolle leerervaringen waaronder ontluikende geletterdheid en gecijferdheid.
Spel is de leidende activiteit in de ontwikkeling van het jonge kind en omvat zowel motorische ontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkeling, creatieve ontwikkeling als cognitieve ontwikkeling. Spel en spelen zijn niet synoniem voor vrijheid - blijheid of een afwachtende houding, waar kinderen spelen heeft de leerkracht de ontwikkelingsdoelen bepaald en verwerkt in spelsuggesties en activiteiten.
De vorderingen van de groepen 1/2 worden vastgelegd in het systeem Leerlijnen.

Terug naar boven