Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school heeft een leerstofjaarklassensysteem. Dit betekent dat alle kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar zitten. De lesstof wordt bij de hoofdvakken in drie niveaus aangeboden: voor kinderen die extra hulp nodig hebben, voor kinderen die op het niveau van de groep werken en voor hen die extra uitdaging aan kunnen.
We streven op de Prinses Margrietschool naar een flexibele vorm van klassikaalonderwijs. Wij houden de leerlingen bij elkaar in de groepen, maar willen ook ruimte hebben om de kinderen apart te kunnen helpen. Omdat te bereiken hebben wij gekozen voor zelfstandig werken. Naast de klassikale lessen met klassikale uitleg laten wij de kinderen zoveel mogelijk zelfstandig werken, individueel, in groepjes, of als gehele groep. Zodoende heeft de leerkracht de handen vrij om extra te helpen.
Belangrijk in het zorgsysteem van de school is de planmatige aanpak. Deze aanpak omvat onder meer de geregelde bespreking van alle leerlingen, het houden van methodegebonden- en Cito toetsen, het leerlingvolgsysteem en de interne begeleiding.
Daarnaast krijgen bijna alle groepen minimaal één maal per week les van een vakleerkracht gymnastiek.
De groepen 1/2 maken even veel uren als de andere groepen.
Er wordt thematisch gewerkt waarbij de gestelde doelen en de leerlijnen leidend zijn voor het aanbod. Op deze manier komen alle ontwikkelingsgebieden voldoende aan de orde.
Zie het Schoolondersteuningsprofiel Prinses Margrietschool.