Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Don Boscoschool vindt het belangrijk leerlingen breed te ontwikkelen. Leerlingen hebben meer dan schoolse vaardigheden nodig om plezierig door het leven te gaan. Het is bijvoorbeeld ook belangrijk om samen te kunnen werken. Daarom werken we op de Don Boscoschool met coöperatieve werkvormen, die een positieve wederzijdse afhankelijkheid en een actieve houding van ieder groepslid vragen.
Daarnaast is het belangrijk dat leerlingen hun kwaliteiten op diverse gebieden kunnen ontwikkelen. Wie niet excelleert in rekenen, is wellicht wél een heel goed acteur of zanger. Voor het zelfvertrouwen van leerlingen is het dan heel goed, wanneer zij de gelegenheid krijgen deze kwaliteiten te tonen.
Onder enthousiaste leiding van de vakleerkracht muziek werkt de Don Boscoschool aan het programma voor muziek, dans en drama. Op onze website (www.donboscoschool.nl) kunt u hierover meer informatie vinden.
Sinds jaar en dag verzorgt de vakleerkracht gymnastiek een uitdagend en afwisselend programma voor al onze leerlingen.
Er is een goede zorgstructuur en er zijn weinig tot geen verwijzingen. Voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte t.a.v. de onderwijsgebieden leer- en ontwikkeling, werkhouding en thuissituatie ziet De Don Boscoschool veel mogelijkheden voor begeleiding met inzet van extra ondersteuning. Hiertoe wordt samengewerkt binnen het samenwerkingsverband RIBA, het wijkteam en maatschappelijk werk en daarbuiten: logopedie, fysiotherapie, psychologie en speltherapie.
Een aantal leerkrachten hebben de HBO-Master Special Educational Needs, waarbinnen zij ieder een eigen specialisme hebben gekozen.
Bijgaand bestand is een samenvatting van het Schoolondersteuningsprofiel.
Een nieuw SOP is dec. 2018 op de website van de school geplaatst