Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1 en 2 werken we met gecombineerde groepen.
Onze school
- biedt buiten het basisarrangement een verdiept arrangement (voor de beter presterende leerlingen) en een intensief arrangement (voor de minder presterende leerlingen) aan
- geeft ondersteuning aan leerlingen met dyscalculie
- geeft ondersteuning aan leerlingen met dyslexie
- heeft een onderwijsprogramma en leerlijnen die zijn afgestemd op leerlingen met een minder dan gemiddelde intelligentie
- heeft een onderwijsprogramma en leerlijnen die zijn afgestemd op leerlingen met een hoger dan gemiddelde intelligentie
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We gaan verder inhoud geven aan inclusief onderwijs.
Inclusief onderwijs houdt in dat we streven naar een onderwijssysteem waar alle kinderen zoveel mogelijk samen naar dezelfde school gaan. Leerlingen met een lichamelijke of verstandelijke beperking of leerlingen met een ontwikkelingsachterstand of leerlingen met gedrags- of emotionele problemen of andere leermoeilijkheden horen daarbij.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.