Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen het kleuteronderwijs wordt er gewerkt volgens principes van het ontwikkelingsgericht onderwijs. Er wordt thematisch gewerkt, dit thema vormt de kapstok en komen de verschillende vakken aan bod. Daardoor kan de tijd niet op een juiste manier per vak worden verdeeld omdat zowel taal, rekenen als wereldoriëntatie ook tijdens het spelen/werken aan bod komen.
De taal- en rekenactiviteiten worden met de hele groep gedaan en in kleine groepjes tijdens een deel van de speel/werkles.
Om de week wordt in groep 5/6 zwemles aangeboden.
Gemiddeld genomen komt de leesconsulente om de andere week in iedere groep een half uur.
Onze school biedt onderwijs aan zoveel mogelijk leerlingen die onder onze zorgplicht vallen. Dit zijn leerlingen van wie de ouders voor onze school gekozen hebben en die geen extra zorgbehoeften hebben. Wanneer er zorgen bestaan voordat een leerling naar school komt óf ontstaat wanneer een leerling bij ons op school zit, zoeken wij met ouders en externe deskundigen wat het beste is voor de leerling. Dit kan zijn dat er een arrangement aangevraagd wordt waarbij materialen, personen en/of expertise in school komt die de school bijstaat in de begeleiding van deze leerling. Het kan ook zijn dat we samen met ouders en externe deskundigen op zoek gaan naar een geschikte onderwijsplaats voor deze leerling, dit is een onderwijsplaats buiten onze school. Door middel van de arrangementen hebben wij faciliteiten om de kinderen die dat nodig hebben te voorzien in hun zorgbehoeften. Daarnaast is onze school rolstoeltoegankelijk op de benedenverdieping.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft de ambitie zich meer te bekwamen in samenwerking met ambulant begeleiders om leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte te kunnen begeleiden in wat zij nodig hebben.
Er zijn contacten met Elorah. In schooljaar 2021-2022 is er een peiling gedaan naar de behoefte aan BSO. Die behoefte bleek te gering te zijn, om op locatie opvang te realiseren. In het schooljaar 2022-2023 hebben we opnieuw een behoeftepeiling uitgezet. Aan een peutergroep is beperkte belangstelling, terwijl aan buitenschoolse opvang wel behoefte is. Op dit moment lopen er gesprekken over een eventuele realisatie van BSO.