Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Koningslinde werkt al jaren in 3 niveaus waar het rekenen, taal, spelling en (begrijpend) lezen betreft. Om nog meer aan leerlingverschillen tegemoet te komen, werken we dit schooljaar met verschillende pilots.
In de groepen 1 en 2 wordt het spelen in de hoeken uitgewerkt, om meer tegemoet te komen aan wat (individuele) kinderen nodig hebben om zich te ontwikkelen.
In de groepen 3,4 en 5 nemen we de rekentoetsen af voor het betreffende blok, zodat de leerlingen alleen aan de slag gaan met wat ze nog niet beheersen. Daarnaast werkt men geclusterd aan projecten, waarin verschillende vakken samen komen.
In de groepen 6,7 en 8 worden zaakvakken geclusterd en krijgen kinderen zelf de kans het onderwerp uit te werken en te presenteren waar ze meer van willen weten. Wel onder de paraplu van de kerndoelen.
In het bovenstaande overzicht leest u hoeveel tijd er globaal per week aan de verschillende vakken wordt besteed.