Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Koningslinde werkt al jaren in 3 niveaus waar het rekenen, taal, spelling en (begrijpend) lezen betreft. Om nog meer aan leerlingverschillen tegemoet te komen, werken we dit schooljaar met verschillende pilots.
In de groepen 1 en 2 wordt het spelen in de hoeken uitgewerkt, om meer tegemoet te komen aan wat (individuele) kinderen nodig hebben om zich te ontwikkelen.
In de groepen 3,4 en 5 nemen we de rekentoetsen af voor het betreffende blok, zodat de leerlingen alleen aan de slag gaan met wat ze nog niet beheersen. Daarnaast werkt men geclusterd aan projecten, waarin verschillende vakken samen komen.
In de groepen 6,7 en 8 worden zaakvakken geclusterd en krijgen kinderen zelf de kans het onderwerp uit te werken en te presenteren waar ze meer van willen weten. Wel onder de paraplu van de kerndoelen.
In het bovenstaande overzicht leest u hoeveel tijd er globaal per week aan de verschillende vakken wordt besteed.
Door de koppeling met voorschoolse educatie en vroegsignalering kunnen wij kinderen al op zeer jonge leeftijd de zorg bieden die zij nodig hebben. De formatie voor IB is uitgebreid, zodat er nog meer tijd en aandacht is voor het jonge kind.
Opvang en onderwijs zijn geïntegreerd; op één locatie wordt één doorgaande leer- en ontwikkellijn gerealiseerd. Daarmee bieden wij een integrale pedagogische ondersteuning in de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 13 jaar, gericht op ontmoeten, ontdekken en ontwikkelen. Dit heeft een grote meerwaarde voor het kind en voor ouders. Schools en buitenschools leren worden bewust nadrukkelijk met elkaar in samenhang gebracht vanuit één heldere visie op de ontwikkeling van kinderen.