Christelijke Basisschool De Arke

Gietersewei 4 9245 HK Nij Beets

  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Arke
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Arke
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Arke
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Arke
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Arke

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer een leerkracht ziek is of anders verhinderd is meldt hij/zij dit zo snel mogelijk aan de directeur. 
Doordat op onze school veel parttimers werken, worden de taken overgenomen en zo wordt lesuitval voorkomen.
Wanneer geen eigen leerkracht beschikbaar is, wordt zo mogelijk externe inval ingezet.
Lukt dat niet dan wordt de betreffende groep verdeeld over de andere lokaalgroepen.
Ouders krijgen hiervan tijdig bericht. Het is nadrukkelijk ons beleid om lesuitval zo veel mogelijk te voorkomen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Kinderen ontwikkelen zich spelenderwijs. Het spel van de kinderen is dan ook essentieel en zeer waardevol. In de onderbouw maken wij daar dankbaar gebruik van door de kinderen die zaken aan te bieden, waar zij op dat moment behoefte aan hebben, mee verder kunnen en dat hen uitdaagt om een volgend stapje in hun ontwikkeling te maken. Het spelen is leren!

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Ons beleid is om aan de hoofdvakken, rekenen, taal en lezen voldoende onderwijstijd te besteden. Tenminste vijftig procent van de lestijd wordt in die vakgebieden geïnvesteerd. Jaarlijks bekijken we of dat voldoende is. De opbrengsten van ons onderwijs zijn daarvoor het meetpunt. Eventueel stellen we tussentijds het rooster bij. Uiteraard verantwoorden we dat naar het bevoegd gezag en naar de onderwijsinspectie en naar de ouders. Vanuit die achtergrond geven we hier geen tijdstabel aan, want die kan over een paar maanden al niet meer actueel zijn.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We willen ook op dit gebied een lerende organisatie zijn. Dat willen we bereiken door onze leerkrachten in het algemeen en onze specialisten in het bijzonder voortdurend te stimuleren zich te blijven ontwikkelen. Dat kan op eigen initiatief en/of gestimuleerd door de schoolleiding. Bij de jaarlijkse ontwikkelgesprekken komt dit uiteraard aan de orde, maar daar beperkt het zich natuurlijk niet toe. 

We willen hiermee bereiken dat we al onze leerlingen, ook de kinderen die een speciaal aanbod nodig hebben, optimaal kunnen begeleiden.

 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven