Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Omdat het in het kleuteronderwijs heel vaak om een geïntegreerd aanbod gaat is dit slechts een zeer grove indicatie. Verder verfijnen is nauwelijks mogelijk omdat een activiteiten vaak meerdere doelen dient. Zo zou bijvoorbeeld een muziekactiviteit ook een rekenkundig doel kunnen hebben wanneer het liedje over tellen gaat en heeft vaak een taalkundig doel omdat er bijvoorbeeld sprake is van rijmen.
Iedere school heeft een ondersteuningsprofiel waarin beschreven staat welke ondersteuning de basisschool kan leveren en welke grenzen er zijn aan de ondersteuning. Binnen de mogelijke ondersteuning herkent Merijntje een aantal arrangementen. Voor ieder arrangement geldt dat steeds per individuele leerling bekeken wordt of een arrangement daadwerkelijk binnen een vooraf vastgesteld tijdpad en doel haalbaar is. De leerarrangementen zijn beschreven in ons schoolspecifieke ondersteuningsprofiel, dat u op de website kunt vinden. Hier worden ze alleen genoemd en niet verder uitgewerkt.
- Structuur bieden aan leerlingen met kenmerken vanuit het autistisch spectrum/ADD/ADHD
- Individueel ontwikkelingsperspectief voor leerlingen die naar verwachting referentieniveau 1F niet halen.
- Meer- en hoogbegaafdheid
- Spraak- en taalontwikkeling
- Gedragsinterventietechnieken
- Reken- en wiskundeontwikkeling.
- Opvang van leerlingen met een lichamelijke of motorische beperking