RK Basisschool Merijntje

Kloosterstraat 4 4681 AT Nieuw-Vossemeer

  • Schoolfoto van RK Basisschool Merijntje
  • Schoolfoto van RK Basisschool Merijntje

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Het vervangen van verlof wordt zoveel als mogelijk met eigen leerkrachten geregeld.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Omdat het in het kleuteronderwijs heel vaak om een geïntegreerd aanbod gaat is dit slechts een zeer grove indicatie. Verder verfijnen is nauwelijks mogelijk omdat een activiteiten vaak meerdere doelen dient. Zo zou bijvoorbeeld een muziekactiviteit ook een rekenkundig doel kunnen hebben wanneer het liedje over tellen gaat en heeft vaak een taalkundig doel omdat er bijvoorbeeld sprake is van rijmen.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Iedere school heeft een ondersteuningsprofiel waarin beschreven staat welke ondersteuning de basisschool kan leveren en welke grenzen er zijn aan de ondersteuning. Binnen de mogelijke ondersteuning herkent Merijntje een aantal arrangementen. Voor ieder arrangement geldt dat steeds per individuele leerling bekeken wordt of een arrangement daadwerkelijk binnen een vooraf vastgesteld tijdpad en doel haalbaar is. De leerarrangementen zijn beschreven in ons schoolspecifieke ondersteuningsprofiel, dat u op de website kunt vinden. Hier worden ze alleen genoemd en niet verder uitgewerkt.

- Structuur bieden aan leerlingen met kenmerken vanuit het autistisch spectrum/ADD/ADHD

- Individueel ontwikkelingsperspectief voor leerlingen die naar verwachting referentieniveau 1F niet halen.

- Meer- en hoogbegaafdheid

- Spraak- en taalontwikkeling

- Gedragsinterventietechnieken

- Reken- en wiskundeontwikkeling.

- Opvang van leerlingen met een lichamelijke of motorische beperking

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Terug naar boven