Warinschool

Overmeerseweg 36 1394 BD Nederhorst den Berg

  • Tijdens de kinderboekenweek mochten de kinderen hun boeken te koop aanbieden.
  • Pannenkoeken verdelen in stukken. Zo snap je wat breuken zijn.
  • De kleuters maken veel uitstapjes, zoals naar de dierenwinkel in Muiderberg.
  • Tijdens het project sport en spel timmerden kinderen een erepodium. Een aardige opa hielp mee.

Resultaten eindtoets

Alle leerlingen maken in groep 8 van de basisschool een eindtoets. De school kiest per schooljaar welke toets wordt gebruikt. Er zijn verschillende goedgekeurde eindtoetsen om uit te kiezen. Met de toets wordt gekeken hoeveel kennis de leerlingen hebben van taal en rekenen. De toets geeft een extra uitslag naast het schooladvies dat een leerling krijgt van de leerkracht.

Welk percentage leerlingen behaalt het fundamentele niveau en welk percentage het streefniveau?

Let op: In schooljaar 2023-2024 is de eindtoets vervangen door de doorstroomtoets. Op dit moment zie je nog de resultaten van de eindtoets van 2023.
De resultaten van de doorstroomtoets van 2024 zijn na de zomer voor het eerst zichtbaar. Dit is in lijn met de beoordeling van de Inspectie van het Onderwijs. Kijk voor meer informatie op de website van de inspectie.

Let op: Voor de beoordelingen in het schooljaar 2023-2024 hanteert de inspectie naast de ongewijzigde signaleringswaarden zogenaamde correctiewaarden bij de beoordeling van de leerresultaten. Meer informatie is te vinden op de website van de inspectie.

Fundamenteel niveau

Het fundamenteel niveau is het niveau voor taal en rekenen dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht met de eindtoets. De inspectie stelt dat minimaal 85% van alle leerlingen het basisniveau moet behalen. Deze 85% is de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau en dit is voor alle basisscholen in Nederland gelijk.

Bron

Streefniveau

Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.

Bron

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Toelichting van de school

De tussenresultaten vormen voor ons een belangrijke indicatie voor de ontwikkeling van onze kinderen en van de school. Iedere toets speelt hier een belangrijk rol. Dit geldt in sterke mate voor de CITO-toetsen van het leerlingvolgsysteem.

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Toelichting van de school

Onze schoolverlaters gaan gemiddeld genomen naar een hogere vorm van voortgezet onderwijs dan het landelijke beeld laat zien. Hun ontwikkeling laat weinig uitval ten opzchte van het advies zien.
Weergave Schooladvies

Bron

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
In het derde jaar

Bron

Sociale ontwikkeling

Hoe denkt deze school over sociale ontwikkeling?

Kinderen en volwassenen horen zich veilig en geborgen te voelen op school. Door respect voor elkaar, regels en afspraken over omgangsnormen en een goede communicatie, biedt de Warinschool kinderen veiligheid en geborgenheid. We stimuleren de kinderen om samen te spelen en samen te werken op basis van wederzijds respect. Kinderen leren hulp bieden en hulp vragen. In zo’n werksfeer kunnen kinderen zich zo veelzijdig mogelijk vormen. Deze werksfeer komt o.a. tot stand door een goede samenwerking tussen de leerkrachten, en tussen de kinderen onderling. Met en van elkaar leren vinden wij erg belangrijk.

Kernwaarden uit de visie op sociale ontwikkeling

  • welbevinden
  • sociale autonomie
  • inlevingsvermogen

Wat zegt de inspectie over de school?

Toelichting van de school

De inspecteur heeft in september 2013 de school bezocht. De school scoorde op alle domeinen voldoende.

Terug naar boven