Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Voor kleuters is het belangrijk om spelenderwijs te leren. In het onderwijsprogramma zie je daarvoor een breed aanbod, van de huishoek tot beginnende geletterdheid, van bouwen tot liedjes zingen. Globaal komen de volgende onderdelen in een weekprogramma aan bod:
- Brede ontwikkelingsbevorderende activiteiten (groepsactiviteiten, kleine groepsactiviteiten, spel en beweging) 16,5 uur
- Woordenschat ontwikkkeling, voorbereidend lezen en schrijven en beginnende geletterdheid 3 uur
- IPC 5,5 uur
- Gym en ontspanning 2,5 uur
Voor woordenschat starten wij dit schooljaar met de methode Logo 3000.
Onze school biedt onderwijs aan aan de reguliere doelgroep. Daarnaast begeleiden wij leerlingen, die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn. We differentiëren in ons onderwijsaanbod naar tempo en naar capaciteiten, en ook in verwachtingen die we van de leerlingen hebben. We houden rekening met individuele verschillen, leerstijlen en talenten. De leerlingen worden op diverse momenten extra ondersteund door leerkrachten, door de intern begeleider en door een onderwijsassistent. We bieden:
- een veilige, gestructureerde leeromgeving
- eigen verantwoordelijkheid
- en goed onderwijsaanbod met moderne methoden en materialen
- diverse ondersteunende programma's
- chromebooks
- motorische en logopedische screening
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op dit moment is daar niks over te melden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.