Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen onze school kijken we naar leerlingen en stellen ons handelen dagelijks bij zodat we leerlingen kunnen bieden wat ze nodig hebben. De ondersteuning die we onze leerlingen geven is op maat, in overleg met ouders en leerkrachten wordt steeds weer bekeken wat een leerling op dat moment in zijn of haar ontwikkeling nodig heeft. Vaak kunnen we deze hulp als school zelf bieden, soms hebben we daar de hulp van professionals binnen het bestuur voor nodig. Wanneer nodig werken we samen met de jeugdconsulenten van de gemeente en kunnen we ook hulp van buitenaf inroepen. Steeds weer kijken we naar kinderen en stemmen wij ons handelen daarop af.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In schooljaar 2023-2024 zal een van onze leerkrachten worden opgeleid tot talentbegeleider. In samenwerking met de IB-er zal beleid over meer- en hoogbegaafdheid worden uitgevoerd en afgestemd op onze leerlingen en leerkrachten. Dit zodat we ook de meer- en hoogbegaafde leerlingen onderwijs kunnen volgen dat aansluit bij hun niveau en ondersteuningsbehoefte.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.