Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kinderen leren in de onderbouw spelender wijs. De vakgebieden rekenen en taal staan centraal. Dit wordt aangeboden via een methode, kringen en allerlei andere opdrachten.
De kinderen in de onderbouw hebben een rijke leeromgeving waarin ze uitgedaagd worden en hun nieuwsgierigheid geprikkeld. De structuur is iedere dag hetzelfde.
Binnen de Brink wordt er in de ochtenden geïnvesteerd op de vakgebieden lezen, rekenen en taal. In de middagen staat thematisch onderwijs centraal. Opdrachten worden gekoppeld aan een thema. De maatschappij wordt naar binnengehaald en de kinderen gaan naar de maatschappij (excursies/ gastlessen).
In de middagen wordt er aandacht besteed aan talentontwikkeling in de vorm van workshops.
Daarnaast worden er muziek en gym vakleerkrachten ingezet.
De aankomende jaren willen we steeds meer groeien naar inclusief onderwijs. Dit doen we deels door onze eigen expertises in te zetten en het inhuren van externe met een speciaal specialisme.
Samenwerking met het Nest d.m.v. gezamenlijke activiteiten.