Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school hebben we combinatiegroepen en enkele groepen. Van het begin af aan leren we de kinderen wat zelfstandig werken inhoud. Zo leren we de kinderen al vroeg om te gaan met uitgestelde aandacht, wat doe ik als ik niet verder kan?, wat doe ik als ik klaar ben?, etc.
In groep 1/2 nemen we geen toets af. Natuurlijk volgen we uw kind wel in zijn/haar ontwikkeling. Door middel van observaties kunnen we de ontwikkeling van de leerlingen volgen. Vanaf groep 3 nemen we wel toetsen af. De uitkomsten van de toetsen en onze observaties geven een beeld van de onderwijsbehoeften op de getoetste gebieden. Uitkomsten hiervan kunnen leiden tot een individueel handelingsplan.De leerkracht organiseert de lessen zo, dat hij/zij regelmatig tijd vrij kan maken voor het begeleiden van kleine groepjes en individuele leerlingen aan de instructietafel. Het zelfstandig werken neemt daarom een belangrijke plaats in.
We werken met groepsoverzichten. In het groepsoverzicht staan de onderwijsbehoeften voor alle kinderen. In dag- en weekplanningen werken we dat op basis- verdiepings- en verrijkingsstof uit. De kinderen zijn zo in de groep ingedeeld in 3 groepen. Het jaar is verdeeld in 3 perioden en na elke periode wordt gekeken of er voldoende vaardigheidsgroei plaats vindt.
Wij geven les volgens de wettelijke bepalingen.
Wij geven les volgens de wettelijke bepalingen.
Wij bieden de basisvoorzieningen aan.
Voor de meer begaafde kinderen is een collega alle woensdagen vrij geroosterd.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We proberen altijd zo goed mogelijk passend onderwijs te geven. We passen ons aanbod aan, als dat nodig is. We volgen alle kinderen en evalueren periodiek de gestelde doelen.
Peuteropvang is mogelijk op dinsdag, donderdag, vrijdag van 8.30-12.00 uur.