Basisschool KLA4

Asschatterweg 36 b 3831 JT Leusden

  • Welkom op basisschool KLA4!
  • Schoolfoto van Basisschool KLA4
  • Schoolfoto van Basisschool KLA4
  • Schoolfoto van Basisschool KLA4
  • Schoolfoto van Basisschool KLA4

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Het kan voorkomen dat een leerkracht vervangen moet worden. Hierbij volgen we de onderstaande stappen:

De ziekmelding of verlofaanvraag wordt gedaan. Er wordt gezocht naar een invaller. In de onderstaande volgorde worden invallers benaderd.

- De duo collega, in geval van een duobaan.

- Parttimers van onze school

- PiO Personeel, de gemeenschappelijke invalpool

- Interne mogelijkheden worden onderzocht

- Aanwezigheid van stagiaires onder begeleiding van een leerkracht

- Leerkrachten verschuiven (intern wisselen)

- De groep wordt verdeeld over andere groepen

- Inzet van ambulante personeelsleden.

Als de bovenstaande stappen niets heeft opgeleverd, zijn we genoodzaakt over te gaan om de kinderen thuis te laten blijven. Ouders worden hiervan uiteraard op de hoogte gesteld. Dit gebeurt eigenlijk bijna nooit. Tenslotte is het mogelijk dat een ziekte langer duurt. Dan zullen we per geval bekijken wat de beste oplossing is. Belangrijke criteria daarbij zijn dat continuïteit van het werk van alle betrokkenen zoveel mogelijk gehandhaafd blijven.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

KLA4 is per 1 augustus 2016 een gecertificeerde TOM school.

TOM staat voor Team Onderwijs op Maat. De uitgangspunten van TOM zijn het gebruik maken van de talenten van leerlingen en leerkrachten. Dit uit zich onder andere in het werken in groepsoverstijgende units. Zelfstandig werken en samenwerken zijn belangrijke speerpunten in het TOM onderwijs. Zo werken we in de units met dag- en weektaken en gebruiken we flexibele werkplekken. We werken toe naar steeds meer instructie op maat en in kleine groepjes.In het TOM onderwijs staan naast het aanleren van goede reken- taal- en leesvaardigheden ook vaardigheden als zelfstandigheid, samenwerken en plannen (de 21ste-eeuwse vaardigheden) centraal.

Ons nieuwe gebouw is volledig ingericht volgens dit vernieuwende onderwijsprincipe:
1 ingang per 2 groepen met garderobe en WC. Hierdoor wordt het leerplein echt werkruimte.
Kleinere lokalen (behalve bij de kleutergroepen)
Bij alle midden- en bovenbouw groepen een extra stiltewerkplek.
Grote leerpleinen.
Goede zichtlijnen tussen de verschillende werk- en instructieplekken.

We zijn heel enthousiast over de positieve ontwikkeling van zowel leerlingen als leerkrachten.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Zie SOP.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven