Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In ons schoolondersteuningsprogramma staat alle ondersteuning beschreven die wij bieden aan doelgroepen op de Regenboog.
Externen die wekelijks aanwezig zijn op school zijn de logopedist, fysiotherapeut en dyslexiebehandelaar. Zij bieden ondersteuning aan leerlingen op taal/spraakgebied en motorische ontwikkeling. Leerlingen met ernstige dyslexie krijgen op school een behandeltraject van een dyslexiebehandelaar.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Binnen ons team hebben we collega's die opgeleid zijn tot intern begeleider, rekenspecialist, meer- en hoogbegaafdheidspecialist. De komende jaren zullen collega's werken aan professionalisering waardoor er binnen de school meer kennis en kunde aanwezig is om te kunnen raadplegen. Daarnaast blijven we de samenwerking opzoeken en onderhouden met externen zoals de fysiotherapiepraktijk, logopediepraktijk, de orthopedagoog die binnen de stichting werkzaam is en natuurlijk met het samenwerkingsverband waar verschillende ambulante begeleiders werken.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.