Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Naast de bovengenoemde vakken wordt er gewerkt aan de sociale en algemene ontwikkeling van kinderen.
Ons onderwijs aan kleuters kenmerkt zich door: - thematisch werken; - doelgericht werken; - spelbegeleiding door leerkrachten; - spelend leren; - het spelen en werken binnen een rijke leeromgeving; - ontwikkeling wordt gemeten aan de einddoelen van groep 2.
De beginperiode op school staat vooral in het teken van je plekje vinden, wennen aan hoe het op school gaat en contact maken.
Op de Kring.......
- Bieden we de vakken geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek en ict vaardigheden thematisch aan. De leerkrachten geven één van deze specifieke vakken ( vanuit hun passie of talent) aan meerder groepen. Dit passen we ook toe tijdens de creativiteitsmiddagen.
- Werken leerlingen zowel uit boeken als op IPads en Chromebooks.
- Mogen kinderen ook buiten hun groepslokaal werken aan hun weektaak. Hierbij kan samenwerken worden gemotiveerd.
- Zetten we indien nodig in de groepen extra sociale vaardigheidstrainingen in om te werken aan een veiliger en pedagogisch klimaat.
- Op basis van de onderwijsbehoefte van de groep, kan uitbreiding van onderwijstijd voor een specifiek vakgebied nodig zijn.
- Bieden we leerlingen die meer aankunnen en willen de mogelijkheid om deel te nemen in de plusgroep.