Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Doorlopend rooster
Pedagogisch gezien vormt de dag een geheel met een duidelijk begin (opening van de dag) en eind (afsluiting).
Een aantal voordelen:
het dag schema biedt continuïteit, is duidelijk, rustig en voor de hele klas hetzelfde. Het schept rust dat er geen wisseling is en dat kinderen tussendoor niet naar huis gaan. Het gezamenlijk eten met de eigen leerkracht biedt sociale en emotionele voordelen opleveren voor de klas. De schooldag is voor de kinderen minder lang. Ze hebben meer tijd met ouders, om met vriendjes te spelen en voor andere activiteiten.
Een onderwijskundig voordeel kan zijn dat er meer leseffectiviteit behaald kan worden, doordat er minder startmomenten en momenten van afscheid nemen zijn. De dag kan pedagogisch en onderwijskundig goed opgebouwd en afgerond worden. Praktisch gezien heeft een doorlopend voor ouders het voordeel dat zij hun kind maar één keer hoeven te halen en brengen. Ouders en kinderen hoeven zich niet twee keer per dag te haasten om op tijd op school te zijn. Voor werkende ouders biedt het rooster een voordeel als het gaat om het organiseren van oppas.
De lestijden voor allegroepen zijn op ma-di-do-vr van 08.45 uur – 15.00 uur en op woensdag 08.45 uur – 12.15 uur. De kinderen nemen zelf hun brood en drinken mee en lunchen in de eigen stamgroep.Gezien de kosten en organisatie is het niet mogelijk via school gratis drinken te verstrekken. Het is wel mogelijk schoolmelk te gebruiken. Ouders kunnen hiervoo raanmeldingsformulieren bij de directie krijgen.