Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school beschikt tevens over een aantal leerkrachten met extra expertise. Zo is er een ICT-coördinator, een intern begeleider (tevens gedragsspecialist), een onderbouwcoördinator en een cultuurcoördinator aanwezig op school. Zij ondersteunen de directie bij de uitvoering van beleidszaken. Komend schooljaar zal één van de leerkrachten ook worden opgeleid als Taalcoördinator.
Verder hebben we verschillende taken, conform onze onderwijsinhoudelijke en organisatorische jaarplanning, in het team belegd.
Op Talentencampus Eigen Wijs Regulier werken we aan de ontwikkeling van toekomstige professionals door ze de mogelijkheid te bieden zich te oriënteren en stage te lopen binnen onze school. Deze stagiaires kunnen van verschillende opleidingen (MBO/ HBO) komen. Denk aan de opleiding tot onderwijsassistenten (MBO niveau 4) en de Pedagogische Academie (PABO). Voor extra handen in de klas maken we, indien mogelijk, gebruik van vrijwilligers en pedagogisch medewerkers
Talentencampus Eigen Wijs Regulier is een reguliere basisschool binnen Talentencampus Eigen Wijs, met aandacht en zorg voor ieder kind. Een plezierige school waar kinderen zich door duidelijke regels veilig voelen en zich optimaal kunnen ontwikkelen op verstandelijk en sociaal emotioneel gebied.
Het team zet zich in om binnen de groep een goed pedagogisch klimaat te creëren. De kinderen worden op een positieve manier gestimuleerd om tot goede prestaties te komen. Kinderen kunnen zich hierdoor gaandeweg hun schooltijd optimaal ontwikkelen. Wij hebben dan ook hoge verwachtingen van de kinderen.
Niet ieder kind leert en ontwikkelt zich op dezelfde manier. In de groep is aandacht voor deze verschillen. Dit kan betekenen dat leerlingen verrijkend werk krijgen als ze de leerstof al beheersen, of extra hulp van de leerkracht wanneer er moeilijkheden zijn. De leerkrachten worden hierbij ondersteund door de Interne Zorgcoördinator en de Onderwijsadviseur.
De onderwijsbehoeften van de leerling staan hierbij centraal om alle kinderen passend onderwijs te bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hebben binnen onze zorgstructuur een aantal elementen opgenomen, waarvan wij denken dat deze voorwaardelijk zijn om de ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen nog beter in kaart te brengen. Dit met als doel om de leerlingen nog beter te begeleiden. Onze zorgstructuur is beschreven in het 'Interne Zorgplan'. Dit document ligt ter inzage op school.
In het schooljaar 23-24 zal onze SOP worden herijkt.
Op onze school werken we sinds het schooljaar 2022-2023 met Piramide. Piramide helpt ons kinderen in de leeftijd van 0-7 jaar op een speelse en veilige manier de wereld te laten ontdekken. Alle ontwikkelingsgebieden komen ruimschoots aan bod. In het schooljaar 2023- 2024 gaan we onderzoeken welk kindvolgsysteem het beste aansluit bij onze visie op het jonge kind en onze werkwijzen. Op dit moment werken we met Mijn Kleutergroep.